Nya mål

Jag skrev i ett tidigare inlägg om svårigheten att gå vidare. Om att vara splittrad mellan viljan att gå vidare och motståndet mot att lämna det som varit.

Men idag har jag bestämt mig på riktigt. Idag har jag satt upp ett mål. Jag har insett att det kommer vara jättetufft att uppnå, att det kommer kosta och ha ett pris. Men jag känner så starkt att det inte kan fortsätta vara som det är nu. För varje dag som går så bryts jag ned bit för bit, och det vill jag inte. Det är för jobbigt.

Jag har bestämt mig för att jag måste gå vidare, jag måste lägga min ilska, sorg, bitterhet och allt annat bakom mig. För jag orkar verkligen inte bära på dessa känslor längre. Jag är beredd att jobba med detta, precis som en överviktig får jobba med sin kost och en alkoholist med att avstå spriten.

Det kommer innebära att jag måste förlåta - vilket kommer vara tufft och smärtsamt. Det innebär att jag måste börja tycka om det liv jag lever - vilket också kommer vara svårt. Men det allra svåraste blir att sluta älska. För om jag ska gå vidare så tror jag att jag måste slute älska. Jag måste släppa taget och låta honom gå vidare.

Men hur slutar man älska någon? Vart lär man sig det? Tips mottages tacksamt!

Kommentarer
Postat av: Peter

Det får ta den tid det tar. När du nu bestämt dig för att gå vidare och lyfter blicken mot nya mål, så kommer kärleken sakta men säkert att nötas bort. Det är inte lätt och man kommer att kämpa emot. Och ont gör det också. Men det går. Sägs det.

2010-03-31 @ 07:55:52
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Ju

Bra riktning. Mitt tips är du ska tänka på att det är bättre att gå med huvudet högt bland sanningar än snubbla omkring i lögner. Och så fort det dyker upp ngt som känns kul eller bra eller fint i ditt liv, stanna där en stund då. Var ikänslan o försök komma på hur du hamnade i det som känns bra så att du kan plocka fram det igen! Sluta älska..? En sak om det. Glöm inte att det inte är kärlek i sig som är dålig eller gör ont.. Det är saker runt omkring! Bara kärlek enkom är något bra. Var glad att du kan känna den.

2010-04-01 @ 12:25:52
URL: http://Www.barajadforda.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fel URL . Det ska va www.barajadaforda.blogspot.com

2010-04-01 @ 12:28:37
URL: http://www.barajadaforda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0