Ångest

Ikväll ska jag på "Schlagerfest". En årlig tradition. Vi har varit ett kompisgäng som turats om att ordna "fest" i samband med melodifestivalfinalerna, den svenska och/eller den engelska beroende på hur de ligger i tiden och vad folk gör. Ibland blir det fest på båda och ibland bara en. Behöver jag tillägga att det handlar om par? Bara par! Det här är ju en vana som jag hade i mitt gamla liv.

Det är rätt oorganiserat, den som hugger först får ha festen. I år var det min fd granne. För flera veckor sedan kom inbjudan. De hade valt att bjuda MIG och inte Han och Hon. Trots att de är par och jag är singel. Eller kanske just därför. Min fd granne är en av mina närmaste vänner. Jag undrar om hon vill ha Henne i sitt hem. Jag hoppas inte det. Jag hoppas det dröjer innan min vän accepterar henne i vänskapskretsen.

Vi blir ett ganska stort gäng. I princip nästan alla av våra på något sätt närmaste vänner från förra livet. 5 par och jag. FEM par och jag! En gigantisk parfest helt enkelt. Om någon frågar hur jag mår så dör jag. Om någon frågar hur det är så bryter jag ihop. Jag hoppas verkligen att alla låtsas som det regnar. För jag vet ärligt talat inte hur jag kommer kunna hantera en så gammal vana i mitt nya liv.

Men samtidigt vill jag ju träffa mina vänner, flera av dem tycker jag ju fortfarande om. Även om vissa har trampat i klaveret ordentligt och gett mig känslan av att de står på Hans sida i det här. Den ena av dem är vår bestman på bröllopet och hans okänsliga "nya" sambo (de har varit tillsamans i två år... men blev ihop efter vårt bröllop) och "vännen" som jag nyligen berättade om på bloggen - hon som satte kniven i magen på mig. Jag ser mindre fram emot att träffa dem.

Men jag kommer dricka vin och äta mat och snacks, och försöka ha trevligt. Just nu känns det som det kan bli vilket som. Otroligt trevligt eller otroligt hemskt. Jag måste testa för att se vilken dera.

Håll tummarna för att det blir bra!

Kommentarer
Postat av: Blogger

Du kommer att ha det bäst. Imorgon då du summerar kvällen kommer du att känna nöjd och tillfreds.

2010-03-13 @ 18:23:51
URL: http://inmyhead-blog.blogspot.com/
Postat av: Peter

Fy fanken för schlagerfestivaler ;)

2010-03-16 @ 13:12:34
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0