Mitt nya liv

En liten rapport från mitt nya liv kanske är på sin plats.

Positivt - jag har inte druckit alkohol sedan jag avlade löftet om vit månad (det blir mer än en månad men jag är inte så petig). Dock upplever jag ingen som hellst positiv effekt av detta, efter att ha låtit bli alkohol i över två veckor. Inte på något sätt. Tyvärr. Men jag ska ändå stå fast vid mitt beslut om att inte dricka något de kommande veckorna. Om inte annat så sparar jag pengar.

Mitt andra projekt var socker. Det gick bra den första veckan, sedan lite sämre och nu har jag ätit efterrätt två dagar på raken, och småätit lite choklad nästan varje dag de senaste dagarna. Mao inte så bra. Och här ser jag negativa effekter.

Träningen har jag också kommit igång med. Förra veckan blev det ett pass på gymet, ett löppass och tre dagar var jag ute och cyklade. Och den här veckan har jag hunnit med två pass på gymet redan, imorgon ska jag springa och på söndag får ni hålla tummarna för mig på tjejmilen. Min målsättning är att det går bättre än på Midnattsloppet.

Jag har köpt 14 PT-timmar (PT = Personlig Tränare för er som inte tränar) och har utnyttjat en. Och bestämt att jag ska byta PT. Den förra var mer disträ än vad jag är.

Ringer och pratar med honom -allt låter bra. Berättar tydligt att jag vill träffa någon varje vecka och vad mina mål är. Han lovar att göra iordning ett köpekontrakt för PT-timmarna till dagen efter då jag ska komma in och betala. När jag kommer in dagen efter är det ingen kontrakt förberett, men han står i receptionen och hjälper mig fylla i det. Det är helt ok - man kan glömma och det gick snabbt att fylla i.

Måndag en vecka senare är det dags för första passet. Han hälsar på mig och säger "Vi har inte träffats förut va?". Varpå jag påminner om att vi setts i receptionen. Han ser då lite förvirrad ut. Men det är helt ok, jag har själv jättesvårt för ansikten.

Under vår timme ställer han lite frågor, men jag får en känsla av att han inte riktigt lyssnar på svaren. Sedan gör han en massa tester som jag inte fattar så mycket av och som han inte förklarar. Han verkar allmänt stressad. Han verkar heller inte komma ihåg någonting av det vi pratade om på telefonen.

När timmen är slut vill jag boka ny tid till veckan efter. Då ber han att få återkomma med detta. Det är helt ok, för jag har ingen kalender med mig. Dagarna går och när det är fredag eftermiddag känner jag att jag måste få struktur på kommande vecka - jag har hållit så mycket som möjligt öppet för att få plats med min PT-tid. Så jag ringer honom. Och får beskedet att han inte har några lediga tider till veckan efter. Men att det finns möjlighet att ses veckan efter det. Och att han ska SMS:a de tider som är lediga. Fredagen tar slut, lördagen går och söndagen går utan att jag hör något.

På måndagen får jag nog och går till gymmet och ber att få bli kontaktad av en ny PT, för jag betalar faktiskt inte för någon som JAG måste sparka igång. Receptionen lovar att jag kommer bli kontaktad. Detta är måndag morgon. Måndagen går, tisdagen går och när det är onsdag eftermiddag undrar jag hur länge jag måste vänta. Så jag ringer gymet igen.

Får prata med träningsansvarig på anläggningen som ganska snabbt hittar en passande PT. Som ska ringa upp så snart hon var färdig med sin kund. Det här var idag klockan tre. Det verkar vara en väldigt tuff PT om hon fortfarande inte är klar med kunden... Jobbigt värre!

Just nu är jag ganska trött på SATS. Jag vill ju komma igång. Och det här är en väldigt stor investering för mig. Och jag behöver verkligen hjälp. Resultatet så här långt av min mer hälsosamma livsstil är +2kg. Just nu undrar jag om jag inte skulle ha investerat pengarna på en psykolog istället. Men min fysiska hälsa känns akut, med ett BMI strax över 30 som långsamt stiger så kan jag inte fortsätta så här!

Kommentarer
Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Oj vilket ointresse från SATS?! Hoppas du inte tränar på "mitt" sats, för jag har tänkt att boka PT, och såhär uselt får det ju inte vara!!!



Körde en vit månad i vintras, och det var väl i princip plånboken som märkte av det, i övrigt inte. Och det borde ju tyda på att min kropp inte var i något akut behov av avgiftning, eller?



Minskat sockerintag har jag inte funderat över - försöker generellt sett hålla koll. Jag håller ju oxå på med "mitt nya liv" :)

2010-09-02 @ 07:26:01
URL: http://alacs.blogg.se/
Postat av: Anguin

Jag tänkte börja på yoga. Aaaaany day now...

2010-09-02 @ 12:52:35
URL: http://www.anguin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0