En kanonkväll med roliga möten

Igår kom en kompis på besök. Vi ses ungefär en gång i månaden och gör alltid kul saker när vi ses. Hon bor inte i Stockholm nu, vi bodde här tillsammans för ca 10 år sedan men nu bor hon i en mindre stad. Men längtar tillbaka till Stockholm. Så när hon kommer på besök så vill hon uppleva det som är Stockholm. Och igår ville hon testa konceptet AW (After Work för er som inte är Stockholmare eller inte inne i "svängen").

Vi startade med en riktig frossarmiddag på Fridays, för att avnjuta härligt goda drinkar på Vampire Lounge och sedan avsluta kvällen tillsammans med ett gäng singelmatlagareStorstad. För att avsluta aldeles för sent på Imperiet.

Kvällen var verkligen kantad med roliga möten. Det hela började när jag såg en jättesnygg tjej i baren. Smal och slank, lagom vältränade armar, kanske lite platt rumpa men man kan ju inte få allt. Linne med "brottarrygg" och väl synliga BH-band (vilket jag egentligen inte tycker är så snyggt), urtvättade och lite slitna jeans och ett par guldfärgade högklackade sandaler. Jag satt och spanade in henne, och hon såg att jag spanade och tittade tillbaka. Först vek jag fegt undan blicken men sedan tittade jag tillbaka och flirtade lite. Min kompis stog ju med ryggen till i baren och märkte inget. Det var en kul och annorlunda upplevelse att flirta med en tjej. Det tog en väldig tid för min kompis i baren, men hon stog och småpratade med de andra i baren. Bland annat med den snygga tjejen.

När min kompis kom med drinkarna så frågade hon om jag sett den snygga tjejen i baren, och syftade på kvinnan jag spanat in. Så jag nickar och säger att jag uppmärksammat henne, och också tycker hon är snygg. Då släpper min kompis bomben. Hon är egentligen en Han. Men det gick knappt att urskilja ens på nära håll, men basrösten hade avslöjat manligheten och då hade hon även kunnat se andra mer manliga attribut från nära håll.

Så jag har suttit och spanat in en transvestit/transexuell. Det var lite coolt. Och första gången. Hoppas bara att personen såg att jag spanade och flirtade, och inte trodde att jag "glodde". Men jag tror inte det. Personen verkade väldigt säker i sin roll som vacker kvinna.

Över lag så upplevde vi våra medmänniskor som väldigt sociala igår. Det kom några tjejer och satte sig vid vårt bord i baren (det var väldigt fullt och trångt), och vi hade ett väldigt trevligt samtal med dem. Sedan när vi gick på toaletten så blev vi indragna i en diskussion med flera för varandra okända människor om utseende, härkomst och ideal - mycket trevligt.

På Storstad mötte vi upp en kompis och gänget som han gått matlagningskurs med på kvällen. De var två tjejer och 6 killar, varav min kompis var lite halvintresserad av en av tjejerna. Så han var jätteglad när jag och min kompis kom och distraherade de andra två snygga killarna så han i lugn och ro kunde fortsätta flirta med tjejen. När vi satt konkuransen ur spel. Det var väldigt trevligt att mingla med singelgänget, och en av dem följde med vidare till Imperiet.

På tunnelbanan hem hamnade vi i ett roligt samtal med våra medresenärer (som heller inte verkade känna varandra men som hade börjat prata innan vi kom på). En av killarna satte upp sina skor på sätet jag sedan satte mig på (det var trångt och man tog de platser som fanns). Innan jag satte mig drog jag handen lite demonstrativt över stället han haft skorna på - jag hade kritvita byxor på mig. När jag satte mig så ursäktade jag mig lite med att man var "lite kinky när man har vita byxor på sig". Varpå jag kommer på mitt felaktiga ordval och försöker korrigera till "kinkig". Då kommenterar tjejen bredvid mig att det är liiiite skillnad på att vara kinkig och kinky. Varpå vi skrattar. Och jag kontrar med att jag tror det var en "Freudiansk felsägning" (man är ju singel och så). Vi har väldigt roligt åt det ett tag. Sedan börjar de prata om vart de bor, och vart man säger att man bor. För man skryter inte så mycket om att man går av vid "våra" tunnelbanestationer. En tjej sa att hon brukade säga att hon bodde ngr stationer tidigare, och avslöjade sin riktiga destionation först när den sagta hållplattsen passerades. Den andra tjejen sa att hon alltid var ärlig "men så åker jag ju hem ensam ikväll också". Jag har nog aldrig varit med om att det varit så kul och lättsam stämning på tunnelbanan hem en lördagmorgon vid 3-snåret.

Summa sumarum en mycket trevlig kväll. Och min kompis besök avslutades med en lyxig brund på Sundby gård. En pärla på kort bilavstånd från Stockholm som MÅSTE besökas. Om man tycker om att vara nära naturen. Det är helt fantastiskt att sitta på deras inglasade veranda vid vattnet och se ut över orörd skog och sjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0