Skrutt

Idag mår jag skrutt, på riktigt. Inte bara psykiskt utan fysiskt också. Jag har ont i magen och mår illa. Det började lite smått i morse och har blivit värre under dagen. Gick hem tidigare från jobbet och sov en timme. Mådde pyttebättre efter det, men nu mår jag skrutt igen.

Det är lustigt, jag höll mig frisk genom hela den jobbiga skilsmässan, hela hösten och hela vintern har jag varit frisk. Friskare än vad jag varit på massvis med år. En enda sjukdag hade jag, och det var samma dag som vi sålde lägenheten - då orkade jag inte ta mig in till jobbet efteråt.

Men nu avlöser sjukdommarna varandra. Jag har varit förkyld två gånger med mindre än en veckas mellanrum, friskförklarade mig i torsdags då jag var och tränade och idag mår jag så här. Jag som skulle börjat på en kurs idag. Trist trist.

Jag undrar om det är efterdyningar av allt det jobbiga som kommer nu, nu när man börjar slappna av och försöker leva lite igen. Vad tror ni??

Kommentarer
Postat av: Peter

Jag tror definitivt att det är efterdyningar, kombinerat med vanlig, ohederlig duktig-flicka-stress! När man väl sänker garden flyger sjukorna rätt mot halsen. Jag känner precis igen det!

2010-05-04 @ 07:23:50
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Karin

Ja jag håller med Peter, fysisk skruttighet är typiska duktig-flicka-symtom. Botas bäst med en rejäl portion lättsinne och en ordentlig dos själviskhet.

Kram!

2010-05-04 @ 13:59:18
URL: http://karin.mabra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0