Piggare idag

Idag på tidiga kvällen mådde jag bättre än vad jag gjort på hela veckan. Så jag passade på att göra några ärenden. Egentligen 1,5 ärenden som blev till tre.

Jag behövde verkligen ta mig till apoteket idag, senast imorgon. Och det är ca 15 min promenad dit. Inga problem i vanliga fall, men jag och magen känner oss inte riktigt upplagda för fysisk aktivitet ännu. Men det går fortare och blir mindre jobbigt om man cyklar, men luften i mina däck var i princip slut. Och jag kan inte pumpa min cykel själv (den är lite dum, och jag är lite ohändig) så jag behövde först åka förbi cykelhandeln nedanför min backe. Och när jag ändå var i cykelhandeln så var det lika bra att passa på att handla lite cykelsaker jag behövde - summa 500:- ... Med pumpad cykel kunde jag sedan åka till apoteket och köpa det jag behövde, och en massa annat när man ändå var där - summa 600:- . Och när jag ändå var i centrum så kunde jag lika gärna handla på Ica, lite Proviva och yoghurt med bra bakterier för magen, och lite annat när man ändå var där - summa 96:-. Tur att jag är billig i drift matmässigt iallafall.

Så i helgen ska jag inte bara byta ut min Beståbokhylla från bok till vit och montera, jag ska även tvätta cykeln och montera ringklocka samt smörja kedjan. Och gårdsstäda med föreningen, ta emot min gamla extracykel från min fd svärmor och gå ut och parta med en kompis. OM jag blir tillräckligt frisk. Men med det späckade schemat så måste jag bli det. Typ nu. Heja Provivabakterierna!

Kommentarer
Postat av: Peter

Heja dig, säger jag!

2010-05-09 @ 20:01:37
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0