Lycka

Lycka är när någon ringer en söndagseftermiddag och säger "Du, jag är i närheten. Jag kan komma förbi och hjälpa dig skruva ihop bokhyllan, sedan kan vi åka och köpa hämtmat och se en film".

Beståhyllan är nu ihopskruvad, det tog lite längre tid än beräknat och vi blev lite hungrigare än beräknat. Men jag klarade av att göra många delar av skruvningen själv - duktiga jag! Och maten smakade nog bara godare av att vi var riktigt utsvultna. Filmen var bra och jag var lycklig. Och känslan sitter kvar länge.

Det "bästa" med att inte vara på topp är att man lär sig glädjas åt de små sakerna i livet. Fast det som hände igår var ingen liten sak, det var ren och skär lycka. Du vet vem du är - tack!

Nu hoppas jag att jag kan hålla mig frisk hela denna vecka!

Kommentarer
Postat av: Benu

Jag håller mina tummar för att du skall få vara frisk.



//Benu

2010-05-10 @ 21:31:34
URL: http://benu.blogg.se/
Postat av: Peter

Hördu, om man bara försöker så brukar det faktiskt gå bra mycket bättre om man inte gör nånting :)

2010-05-11 @ 07:58:32
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0