Lättare

De senaste dagarna har jag känt mig lättare. Det har känts som om en vikt som jag burit på väldigt länge har släppt, och allting käns lättare. Jag närmar mig den nya versionen.

Nu kan jag göra precis som jag vill, jag behöver inte ta hänsyn till någon annan när jag lever mitt liv. Det finns ingen som bromsar eller håller mig nede, jag kan nå mitt fulla potential. Eller låta bli och bara njuta av livet i den takt jag själv önskar. Det är jag som bestämmer.

Som de senaste dagarna, då har jag gjort precis det som fallit mig in och nappat på de erbjudanden jag har fått. Och det har känts väldigt bra. Ikväll var jag ute och sprang med en ganska ny vän som jag trivs bra tillsammans med. Efter löprundan lagade och åt vi middag och avslutade med te och en överbliven tårtbit i den sista kvällssolen på balkongen. Sedan åkte jag hem, och vid kvart i nio började jag baka filmjölkslimpa och cookies. För ingen säger längre åt mig att det är för sent för att baka och att jag istället borde gå och lägga mig. Jag gör precis som jag vill.

Om jag ville skulle jag kunna sova med fötterna på huvudkudden inatt. Och äta tårta till frukost. Fast jag tror jag föredrar mitt nybakade bröd imorgon.

Kommentarer
Postat av: Peter

Gör det, Pippi! Fötterna på kudden!

2010-05-20 @ 09:23:53
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: JCMAS

Det låter så skönt. Och så skönt att du gillar det!

2010-05-21 @ 09:20:11
URL: http://barajadaforda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0