Fokusera på det positiva

Som nog alla inser så behöver jag fokusera mer på det positiva och mindre på det negativa. Man behöver inte vara Einstein för att räkna ut det. Men ändå så är det så oerhört svårt ibland.

En sak jag gjort idag är att fundera över vad det egentligen är JAG VILL. Och så har jag skrivit en lista med saker jag vill göra i sommar. Vissa saker började jag skriva på listan, men strök dem ganska snabbt då jag kom på att det var saker som jag vill vilja. Om ni förstår vad jag menar.

Här är ett utdrag från listan - av förklarliga skäl nämner jag inte VEM jag vill göra sakerna med. Ibland är det saker jag vill göra i största allmänhet med vänner, nästan vem som hellst eller en av flera, men ibland är det saker jag uppskattar att göra med en viss person - varierat mellan olika saker eftersom jag inte har EN speciell person i mitt liv just nu utan den platsen får delas av flera vänner. Även om vissa ligger mig närmare om hjärtat än andra.

Nåväl, listan var det:
- Grilla med vänner på min innergård.
- Middag på min balkong, ensam och med vänner.
- Grilla hemma hos vänner, framförallt de som har egen trädgård :-) .
- Åka båt i Skärgården.
- Dricka vin, och kanske till och med få mat men det är inte lika viktigt, på vänners soliga balkonger (min är tyvärr i skugga större delen av dagen).
- Biltur med matpaus på ngt mysigt ställe efter vägen. Med vän eftersom jag inte har ngn bil, så en bilburen vän.
- After work med härliga vänner, vissa speciella finns högt på den här listan.
- Ut och springa, själv och med springvänner.
- Dricka vin på Kulturhusets takterass (Jag har aldrig varit där när terassen varit öppen).
- Gå på gayklubb (har en vän som försökt få med mig ett tag men det har aldrig riktigt passat. Man måste ju testa allt en gång ;-)  ).
- Lära mig grilla (jag är lite rädd för eld, men det har blivit bättre).
- Bada i en kompis pool och softa i hennes trädgård och leka med hennes barn - mer än en gång i sommar.
- Äta glass i Gamla stan (där har jag två favoritglasställen).
- Picknick på Skrattstock med vänner.
- Besöka Smaka på Stockholm med vänner.
- Bada, bada och bada.
- Ha picknick.
- Ta cykelturer och utforska mitt lite större "närområde", och kanske hitta guldkorn jag inte visste fanns.
- Utforska elljusspåret i skogen vid mig.
- Ta båten till Vaxholm och hälsa på vänner där.
- Sola massor! Bara ligga och mysa och bli varm i hela kroppen :-) !

Där är listan över vad jag vill göra i sommar. Och jag hoppas kunna prioritera min tid så att jag ägnar mest tid åt att göra saker från listan och mindre tid åt annat. En av punkterna kanske jag kan bocka av redan imorgon, om jag är frisk.

Men innan det blir sommar på riktigt så vill jag få lite bättre ordning i min lägenhet. Så jag kan njuta utomhus sedan, när den riktiga värmen kommer.

Vad är det DU vill göra i sommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0