Född optimist?

Fortfarande inte frisk, fortfarande paj mage. Inne på femte dygnet nu. Men jag mår iallafall inte illa längre och jag får inte lika ont i magen. Den mer mal och bråkar. Men det mesta jag äter stannar inte kvar så länge i kroppen.

Förutom att dagTV är helt sämst, och jag börjar få prestationsångest och därför inte tycker att OpenTTD är riktigt lika kul längre och jag känner mig för matt för att ta tag i några lägenhetsprojekt så är det rätt ok.

För jag får en ordentlig boost på den viktminskning som jag så länge har tyckt mig behöva. Går ned nästan ett halvkilo dygnet. Och min magsäck lär snart vara i klass med en som är förminskad genom operation.

Och jag får den vila som jag så länge har behövt. Jag tror jag har legat i TV soffan mer de här dagarna än vad jag gjort det senaste halvåret. Och jag har sovit mer än åtta, ibland upp till tio, timmar per natt.

Och jag har haft tid att fundera. Inte alltid så jättebra, men oftast har det fungerat. Med undantag av i förrgår kväll och igår förmiddag så har det ändå känts rätt bra.

Men nu börjar jag tröttna. Nu vill jag bli frisk och ut och träffa folk. Men antagligen behöver jag ytterligare något dygn av isolering. För de senaste veckorna har jag känt mig otroligt osocial, jag har bara velat vara hemma och kolla på TV. Dejta eller träffa nya människor har känts helt ointressant. Vilket egentligen inte alls är likt mig - inte ens likt mitt gamla jag. Så jag hoppas att jag om något dygn ska ändra uppfattning och åter igen vara hungrig på upplevelser och umgänge. För nu har jag fått en överdos av det andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0