ESC och gamla traditioner

Jaha, nu var det dags igen. Även om det inte är någon storhelg, högtidsdag eller liknande så är det ändå dags för en sådan där punkt där det nya möter det gamla. Ni som hängt med ett tag i min blogg minns kanske att jag gnällde lite när det var dags för den svenska finalen, för att det var en gammal tradition men med nya förutsättningar. Den festen blev jättebra, och jag ångrar inte ett dugg att jag gick. Det enda jag ångrar är kanske att jag inte stannade kvar lite längre.

Och nu är det så dags med den europeiska finalen. För er som är nya kan jag berätta att jag och mitt gamla kompisgäng de senaste åren haft som tradition att dra ihop till fest. Vi var ett gäng som lät traditionen att ordna gå runt mellan varandra, och ofta så bokade vi oss för att få ha den väldigt tidigt - så ingen skulle dubbelboka. Men i år har jag inte hört flasklock om någon ESC-fest. När jag i största allmänhet pratade om ESC med en kompis ur det gänget så såg hon lite konstig ut, och jag böt snabbt samtalsämne.

Antingen är det så att festfixandet kommit av sig. Det kan ha varit "vår" tur att fixa festen i år, och ingen annan har haft tid och ork att ta initiativet. Eller så har de delat på oss, vilket jag finner väldigt troligt. Jag fick komma på den första festen, och i helgen har de fest med mitt X och hans nya. Vilket innebär att alla i det kompisgänget lär vara upptagna. Oavsett så vill jag inte sätta dem i en kymig situation och fråga vad de ska göra.

Tills idag var det dock inga problem. För en kompis i en annan stad skulle komma till mig över helgen. Planen var att vi skulle mysa framför TVn och umgås. Nu har hon dock för mycket att göra för att stanna hela helgen, så hon kommer bara fredag till lördag. Vilket jag förstår helt och fullt, vi träffades för bara någon vecka sedan sist.

Det andra kompisgänget jag hänger med är på ett företagsevenemang den helgen, nästan alla jobbar på samma jobb. Som tur är så har jag lite "strövänner" eller vad man ska kalla dem, som inte helt ingår i dessa kompisgäng. Förhoppningsvis kan jag hitta på något med någon av dem. Jag har redan ett halvt erbjudande.

Oavsett så kommer jag överleva det här också. Det känns bara lite tuffare.

Kommentarer
Postat av: Benu

Du kommer fixa det.



Jag vet det!



Kram

//Benu

2010-05-25 @ 23:04:09
URL: http://benu.blogg.se/
Postat av: Peter

:(

Surt som fanken, men det ska bli bra ska du se!

2010-05-26 @ 07:09:58
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Jobbigt när man hamnar ska dela gamla kompisgänget med exet. Av någon underlig anledning hade vi två olika umgängen - ett med "mina" kompisar, ett med "hans". Och jag saknar inte "hans" så värst. Som tur är.

2010-05-26 @ 11:36:12
URL: http://alacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0