En punkt redan avbockad

Jag har redan bockat av en punkt på listan. Igår var jag på "gayklubb", eller tjejfest/tjejklubb var det väl egentligen. Men det var nog så gay som det kan vá. Och det var kul och annorlunda. Framförallt känslan av att befinna sig i en miljö som inte är tvådelad, som det är på "vanliga" krogen. Tjejerna vs killarna liksom. Här var alla potentiella att raggas på och att bli raggad av. Det var en mycket mer öppen och lätsam stämning.

Något jag upptäckte var hur kräsen jag egentligen är. Det var inte fler personer där som attraherade mig än vad det är en vanlig kväll på krogen. Vad det säger om min läggning vill jag låta vara osagt. Jag hoppas få möjlighet att gå tillbaka igen, det var kul att få flirta lite med tjejer och få prova den världen. Och flirta är något jag behöver träna mig på, för i förhållande till hur social och bekväm jag är i andra sammanhang är jag pinsamt dålig på att flirta. Och det oavsett kön. Men det är svårt att förmå sig till att träna på något som man intalar sig att man inte riktigt vill. Egentligen.

Kommentarer
Postat av: Peter

Oah! Jag hade aldrig vågat. Jag är feg. Eller så har jag inte de preferenserna. Jag vet inte...

2010-05-09 @ 20:05:06
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Independent

Vet inte riktigt hur jag hittade hit men fastnade i din historia.

Du verkar vara en stark och modig kvinna.

2010-05-09 @ 21:01:54
Postat av: JCMAS

Det är ju generellt sett svårt att göra saker man inte vill. Men en massa gör man ändå, som städar eller tankar bilen.



;)



På det bara och vips så är du proffs!

2010-05-10 @ 01:17:04
URL: http://barajadaforda.blogspot.com
Postat av: Ensam duktig flicka

Peter - hur kan du veta det om du aldrig provat? Oavsett så är det kul att se en annan "verklighet" än den man är van vid ibland.



Independent - Roligt att höra! En av anledningarna till att jag skriver är att min historia ska ge någonting till andra. Att jag ärligt och "naket" vill beskriva hur det känns att gå igenom det jag går igenom för att andra som läser ska känna igen sig. Så de kan inse att alla är lite galna under ytan. Den andra anledningen är såklart att jag är lite exibitionistisk, och att jag vill ha bekräftelse och stöd av andra. Fortsätt gärna läsa så länge det fascinerar dig.



JCMAS - Ja, så är det väl. Jag är bara rädd för vad som kommer näst, nästa steg liksom. Men jag får väl träna på det också. För jag kan inte vara så här emotionellt och socialt handikappad resten av livet. DET vill jag iallafall inte. Det är bara så mycket nytt man måste lära sig hela tiden :-) . Tack för den smarta vinkeln.

2010-05-10 @ 23:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0