Vart tar tiden vägen?

Idag har jag ägnat nästan hela arbetsdagen åt att iordningsställa ett utskick med kallelser till 15 viktiga personer. Det handlar åter igen om att eska pengar till mitt projekt. Så det är viktigt att det blir rätt, och att det blir till rätt personer. Själva kallelsen är redan klar, det jag gjort idag är att i princip dubbelkolla att personerna var rätt pesoner att bjuda (vilket alla inte var - tur jag dubbelkollade!), göra en lista över kallade personer att bifoga med kallelsen, kolla upp vilken adress de skulle skickas till, ta emot förslag från kollegor på ytterligare personer som också skulle vara lämpliga att bjuda in, försöka få tag på min chefs chef (som är den som ansvarar för detta och inte helt lätt att få tag på) för att kolla om hon tycker de nya namnen ska vara med, få ytterligare nya namn och kontakta henne igen, skriva kuvert, kopiera ut kallelsen (givetvis strulade skrivaren!), klistra kuvert och lägga på lådan.

Och detta har lätt tagit 4-5 arbetstimmar.

Om jag delegerat det här till någon, och de blev klara halv fem så skulle jag allvarligt fundera på om de maskade med flit. För hellst skulle de här kallelserna varit iväg redan tidigare i veckan. Och vid två går internposten iväg, och vid halv fem en fredag har de stängt. Så jag skulle tro att personen maskade med flit, för att retas. För så här sanslöst länge kan väl saker och ting inte ta!

Jag ska försöka komma ihåg det här tillfället nästa gång något tar ovanligt lång tid för någon att göra. För ibland gör det bara det, utan att man efteråt kan förklara exakt vad som tog tid. För egentligen handlar det ju bara om många snabba saker. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0