Urvriden och urlakad

Nu är presentationen klar, jag tror jag satt den. På något märkligt sätt. Men minuterna innan "investerarna" kom så höll jag på att bryta ihop.

Vi var fyra verksamheter som skulle presentera oss, tre som har en fast tillströmning av pengar och enbart hade som mål att presentera vad de uppnått och hur framtidsplanerna ser ut. Och så min verksamhet som är nyss igångstartad och precis i övergången till att bli permanent. Men för att bli det så behövs det ett tillskott av pengar. Och de som kom till oss idag är de som sitter på dessa pengar.

Ändå börjar en av mina kollegor som ska presentera ett av de andra projekten (och som delvis är engagerad i mitt projekt) ifrågasätta varför jag ville dela ut TVÅ broschyrer om mitt projekt och en broschyr om ämnesområdet. När "alla andra" bara skulle ge ut en broschyr. För det var ju inte "rättvist" att jag skulle dela ut tre. Detta var 10 minuter innan besöket skulle komma. Jag som verkligen inte är på humör att tjaffsa idag la mig direkt, och gick med på att enbart dela ut den lite tjockare informationsfoldern om projektet. Varpå min kollega fortfarande var missnöjd, för "alla andra" skulle ju bara dela ut broschyrer som var vikta A4 sidor. Så då måste jag också bara dela ut en likadan. Att jag försökte säga att jag upplevde mitt projekt som viktigast att lyfta fram hade han ingen förståelse för. Och som vanligt är det ingen annan som tar parti för någon sida.

Chefen som egentligen skulle hållit i hela mötet var sjuk, och denna kollega hade fått i uppgift att hålla samman tåtarna. Så med andra ord hade denna personen makten, och utnyttjade den. När min chefs chef och tillika projektägare kom med investerarna i släptåg var det heller inte läge att ta någon diskussion om vilket material som skulle delas ut.

Usch vad jag hatar att bli så satt ur spel av små små saker. Jag borde ha mer pondus i min roll som projektledare. Jag borde kunna driva igenom min vilja. Men mot just denna kollega är jag alltid chanslös. Han golvar mig alltid. Och när jag säger ifrån och hävdar min rätt så är jag "the bad guy", maktgalen och kör med härskartekniker. När inte han får göra precis som han vill. Och just idag känns som sämsta möjliga tillfälle att ta detta. Så nu känner jag mig bara totalt tom. Totalt urlakad. Som en urvriden trasa. Hellst vill jag gå hem, vet inte om jag orkar ta mig för något mer alls idag. Men jag antar att det bara är att bryta ihop, samla ihop resterna och gå vidare. Som så många gånger förr. Men just nu undrar jag hur många gånger till jag kommer orka.

Kommentarer
Postat av: Blogger

Du gjorde det du kom dit för att göra.



Äckla dig med din kollegas kaffemugg då han inte ser, avnjut det hela från avstånd och då segern är ett faktum, gå hem sätt på en film och mys i soffan. Det är du värd.



/Blogger

2010-03-01 @ 12:08:09
URL: http://inmyhead-blog.blogspot.com
Postat av: Peter

Agree @ Blogger



Kör bara. Livet är fyllt av lagom dryga svin och av någon anledning är det förvånande ofta de befinner sig i maktposition. Eller är det så att makt gör folk till svin?



Det kan vara hur som helst med den saken. Det viktigaste är att du kommer ihåg att din tid kommer.

2010-03-02 @ 07:28:35
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Ensam duktig flicka

Tack för era varma ord. Det "värsta" är väl att han inte bara är en kollega, utan en person som arbetar I mitt projekt. Som jag absolut inte får styr på utan som gör som han vill. Och ibland direkt motarbetar mig. Men min chef är medveten om problemet och nu har vi bestämt att jag ska få en lederskapshandledning. Och det är ju alltid positivt :-) .



Och vi har tyvärr inga egna kaffemuggar :-(

2010-03-03 @ 07:57:37
Postat av: JU

Jag stampar med foten. Argt. Och hejar på dig. Vilt.

2010-04-18 @ 00:08:24
URL: http://barajadaforda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0