Skör

När jag är så trött som jag är just nu så känner jag mig så väldigt skör. Små saker får mig ur balans och gråten ligger på lur under ytan. Än så länge har jag lyckats att inte bryta ihop, och jag hoppas jag kan hålla känslorna på avstånd. För jag har verkligen inte kraft till att bryta ihop just nu.

Ikväll har varit en trevlig kväll, middag, bio och en drink med vänner. Först var jag allmänt negativ och missnöjd med att stället vi skulle äta på inte hade något frestande på menyn. Sedan blev jag gladare när kocken från ingenstans trollade fram älgfärsbiffar med rårörda lingon och ngn rotfruktsgratäng/låda. Sedan såg jag Alice i underlandet med två killkompisar och fick sitta i mitten - ytterligare ett plus på skalan.

Efter bion gick jag och en av kompisarna vidare till en bar och tog en drink. Tyvärr var det lite för mycket folk och jag var lite för trött för att njuta av att stå och trängas. Men droppen var när en full norrman kom fram och började prata med oss. Han var helt inne på att vi var ett par, och när han väl förstog att vi inte var det så försökte han få oss att förstå att vi ju borde bli det! Mest försökte han nog övertala mig. Och han fattade verkligen inte att vi INTE var intresserade av hans hjälp och råd. Inte jag iallafall. Och genast föll min humörmätare djupt igen - för livet är inte alls så enkelt som norrmannen försökte övertyga oss om. Jag avlägsnade mig och ursäktade mig med att jag behövde "gå på toa". Då gav norrmannen upp och minglade vidare. Humörmätaren gick upp en liten bit igen när han försvan, men nådde tyvärr aldrig partynivå. När vi druckit upp så gick vi hem.

Imorgon ska jag sova tills jag vaknar, jag hoppas det blir länge. Sedan ska jag laga något gott till frukost. Jag har varken yoghurt eller bröd hemma, ev. ngn bortglömd skiva i frysen på sin höjd. Men jag kan baka både scones och göra pancaces, eller äggröra. Så jag borde kunna fixa en lyxig frukost till mig själv. Sedan ska jag pyssla lite, kanske börja jobba lite. Och någon gång under dagen ska jag gå och träna i gymmet. Jag ska ta en soft dag helt enkelt. Söndagen är också obokad. Det behöver jag. Jag behöver verkligen vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0