Semester

Min chef ligger på om att vi måste lämna in våra semesteransökningar före den 31/3 så hon kan planera verksamheten över sommaren.

Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill göra i sommar. Jag har två dagar inbokade, en fredag och en måndag för en Londonresa med några vänner. Några dagar kan jag säkert besöka mina föräldrar - men det orkar jag nog göra max några dagar. I övrigt är sommaren helt tom.

På sätt och vis känns osäkerheten lite jobbig. På sätt och vis känns det ändå rätt bra. För jag hoppas att det ska dyka upp roliga erbjudanden jag kan tacka ja till, sådana som jag inte skulle hoppat på förut för att Han inte var intresserad. Det var ofta Han som bromsade, iallfall är det min bild av mitt gamla liv.

Samtidigt är det lite sorgligt att tänka på semestern. Det är är första sommaren på 13 år som jag spenderar ensam. Tidigare har vi spenderat nästan varenda en av våra semesterdagar tillsammans. Det har varit vår grej. Därför är jag rädd att semestern kommer kunna kännas extra tung, och att aktivitererna jag gör måste vara extra roliga. Och det känns därför lite jobbigt att tänka på semestern.

Något som är säkert är att jag inte kan bestämma före påsk när jag vill ha semester. Jag har berättat det för min chef och nu håller jag tummarna för att hon förstår och låter mig bli särbehandlad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0