Livet efter en deadline

De senaste två veckorna har jag arbetat mot en viktig deadline. Eller egentligen fem. Fyra av dessa var "små" uppgifter och den femte var stor och mest betydelsefull. Det handlade om finansiering till några av mina projekt. Missad deadline = inga pengar. I dag klockan 18 gick den sista deadlinen ut, och jag lyckades hålla den med en halvtimmes marginal. Tack vare lite hjälp från oväntat håll, från en kompis jag inte sett till så mycket det senaste halvåret. Han gjorde mig en tjänst som tog honom tre minuter att exekuera och som kunde räddat hela mitt stora finansieringsprojekt. Nu är det inte alls säkert att jag får några pengar, det får jag veta först om ca ett halvår. Men jag är iallfall med i matchen.

Och nu, när jag har arbetat vardag som helg mot dessa mål, som helt plötsligt är borta, känns det lite tomt. Jag har planerat mitt liv fram tills idag klockan 18. Sedan har jag inte orkat fundera över så mycket mera. Ikväll fick jag göra lite saker jag missunnat när jag jobbat så mycket, som att tvätta. Och onsdag till fredag är jag på konferens. Men i morgon vill jag göra något roligt, som inte är så jobbigt men ändå ger själen liv. Är det någon som har något bra tips?

Kommentarer
Postat av: JCMAS

Kanske bara ingenting? Det är lite underskattat, faktiskt.

2010-03-16 @ 10:22:37
URL: http://barajadaforda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0