Galen helg!

Den här helgen har en ungdomskamrat varit på besök. Vi umgicks (och festade) jättemycket när vi var i 16-19 årsåldern, sedan pga flyttar och annat så tappade vi kontakten. I höstas när allt drog igång i mitt liv så återfann vi varandra via Facebook. Vi återförenades i julhelgen och har sedan setts några gånger, hon bor i en annan stad så det kräver lite planering även om det inte är så lång resväg mellan.

Det härliga är att det känns som om vi aldrig har varit separerade. Första gången vi sågs var det lite trevande, men sedan har det bara rullat på. Nu har vi umgåts från i fredags eftermiddag till att jag följde henne till tåget. Nästan två dygn. Och det har bara kännts kanon!

Hon är en spontan idéspruta utan dess like, gör saker först och tänker efter sedan, ibland. Men hon är genuint snäll, precis som jag, och människointresserad. Vi är väldigt lika varandra men också väldigt olika. Vi kompletterar varandra. Vi är ett bra team som föder positiv energi. Det känns tomt nu när hon har åkt och jag längtar redan till nästa gång med galna upptåg.

En rolig sak som hon tog intiativ till var brunch idag. Igår var vi på en jätterolig fest med efterföljande utgång. Någon gång under kvällen så kom hon på att hon ville äta på TGIF innan hon åkte hem idag, vilket jag sa ja till (gillar att gå dit ibland). Och så började hon bjuda in folk till "brunchen" under festen. Först killen jag skrivit om tidigare, sedan värden och därefter en kille som hon "spanat in". Och alla tre sa ja. Så idag sågs vi alla fem för brunch. Det var verkligen jättekul, och vi pratade om gårdagskvällen och allt annat mellan himmel och jord. En härlig "Vänner" känsla (eller "How I met your mother" eller vad man nu föredrar) inföll sig.

Jag hoppas hon kommer och hälsar på snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0