Ett bra besök i mitt gamla liv

Det blev ett bra besök i mitt gamla liv. Jag börjar så smått hitta ett förhållningssätt till det.

Jag var inte ensam singel ikväll. Jag vet inte om det egentligen gjorde någon skillnad. Men det var skönt - det blev inte udda nummer runt bordet. Men det var så mycket folk att jag knappt tror det hade märkts. Min kompisgranne hade bjudit in 12 personer, så totalt var vi 14. Och de hade fixat mat till oss alla, och efterrätt, och dryck och snacks. Helt storartat måste jag säga!

Och jag tycker om mina vänner - de som kom på festen som jag klassar som mina vänner. Jag vill verkligen hitta ett sätt att förhålla mig till dem i allt det här nya. Det är inte helt lätt för dem heller, det inser jag. Därför försöker jag göra mitt yttersta för att underlätta i samvaron. Och då blir det ofta lättare.

En av killarna som är (eller iallafall tidigare har varit, nu har jag ingen aning om vad han har för sig) mitt ex bästa vänner var jättegullig mot mig. Vi har inte träffats sedan jag flyttade ut, jag har bara umgåtts med hans fru. När vi satt nedträngda i soffan och tittade på Melodifestivalen så la han armen om mig, kramade mig och frågade hur det var. Jag la huvudet mot hans axel och sa att det väl var ok, men att jag inte ville prata om det just då. Då kramade han om mig igen och så satt jag där med huvudet på hans axel och bara myste. Helt avspänt och bara mysigt. Jag verkligen kände hur mycket han tycker om mig också. Och det kändes bra.

Jag såg till att umgås med de jag ville umgås med, och undvek de jag inte riktigt kände att jag orkade med just då. Och det gick bra då vi var så många. Som jag alltid gör när det är helgmiddag hos någon kompis så åt jag aldeles för mycket, drack lagom och njöt av sällskapet.

Tyvärr vann inte låten jag höll på. Men efter att ha lyssnat på vinnarlåtens text så kan jag väl förlåta att den vann.
I dont wanna run; I dont wanna fight
I dont wanna hide; I just wanna stay free, to be me
I dont wanna win; I dont wanna lose
I dont wanna play; I just wanna remember,

Kommentarer
Postat av: Blogger

Va gött, en bra kväll.. ;)



/blogger

2010-03-14 @ 07:43:04
URL: http://inmyhead-blog.blogspot.com/
Postat av: JCMAS

Kloka val på festen. Och ja, det var ju bra text i låten. Håller oxå med om dem..

2010-03-15 @ 16:40:41
URL: http://barajadaforda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0