Ännu en ok dag

Idag har varit ännu en ok dag. Stabilt på jobbet, inga konflikter idag :-) . Mycket att göra, men det är normaltillståndet just nu och nog något jag bara måste vänja mig vid. Hade medarbetarsamtal med chefen och fick en hel del bra feedback på mitt arbete och mina personliga egenskaper. Det är aldrig roligt att höra vad man är mindre bra på, men det är väldigt nyttigt och härligt när någon kan berätta det för en så man har möjlighet att förbättra sig. Men en del saker vi pratade om behöver jag fundera ett tag över innan det sjunker in. Så brukar det vara.

Jag har hål på min vinterstövel, tyget har släppt från sulan vid lilltån. Jag ska försöka få det gjort hos skomakaren imorgon. Men jag har inte reagerat nämnvärt på det, trots att jag älskar mina stövlar och det än är vinter kvar. Jag kanske är van nu, för tidigare i vintras gick dragkedjan sönder - och DÅ blev jag upprörd. Men nu har jag förtroende för "min" skomakare, och hoppas han kan fixa till detta hjälpbart så stövlarna håller säsongen ut.

Efter jobbet var jag på spinning med en kompis, och efteråt åt vi en snabb middag tillsammans innan vi skildes och åkte hem. Nu försöker jag städa i min eftersatta lägenhet. Av olika anledningar är jag inte så ofta i min lägenhet, iallfall känns det som det. Jag mest sover och jobbar här. Så det blir rätt stökigt emellanåt.

Ibland har jag nästan lite dåligt samvete för att jag försöker leva mitt liv "som vanligt". Med betoning på försöker. Oftast går det ganska bra, jag känner mig ok och kan göra upp planer för framtiden, känner hopp och tro. Men det är så skört. Rätt som det är händer något som får mig att må skit. Men jag försöker verkligen göra saker som får MIG att må bra, för jag tror att det är viktigt för att jag ska kunna hjälpa andra. Jag måste göra saker som jag tror helar och läker mig. Och glädjas åt de stunder jag mår bra. Eller åtminstone ok. Som idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0