Alltid hålla budget

På något sätt så lyckas jag alltid gå runt. På något sätt får jag det alltid att gå ihop. Dels ekonomiskt - jag är lite av en slösa som ofta spenderar pengar helt oplanerat. De räcker inte till allt jag vill ha - långt därifrån. Men de räcker iallafall.

Men det som fascinerar mig mest är att mitt liv hela tiden på något mirakulöst sätt också oftast verkar gå ihop. Om jag har det jobbigt på något plan i livet så kan jag alltid ta den tiden eller orken från något annat plan. Och när uppmärksamheten och kraften behövs på annat håll, ja då lättar det någon annanstans i livet och vips så går det ihop igen.

Undantaget från regeln var väl månaderna efter skilsmässan. Då var det ingenting som gick ihop. Men tack vare mina underbara vänner så fick jag ihop mitt liv tillräckligt mycket för att ta mig vidare hit - även om jag ibland fick låna ut lite av kraften till andra så betalade de tillbaka det till mig lika snabbt igen. Och tack vare min pappa som stack till mig ett litet extra tillskott när allt var som mest kaotiskt.

Så på något sätt får jag det att gå ihop. With a little help from my friends!

Jag hoppas trenden håller i sig! För just nu är det knappare än vanligt, men jag är på väg upp på fötterna igen.

Kommentarer
Postat av: Blogger

Jag har inte ens orkat titta på räkningshögarna, kolla in på kontot. Rädd för att det råder totalt kaos just nu, men på något konstigt sätt löser det sig alltid.



/Blogger

2010-03-10 @ 07:47:56
URL: http://inmyhead-blog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0