Dags för en förändring

Förändringstema igen.

Det är verkligen dags för en förändring i mitt liv. Jag måste börja ta hand om mig själv bättre. Jag vet inte riktigt hur, men jag får helt enkelt börja med små steg.

Min mage är ur spel igen. I torsdags kväll mådde jag illa och hade ont i magen. Det höll i sig ett par timmar och gick sedan över utan konsekvenser. Igår förmiddag började det igen. Och jag hade förhoppningen om att det skulle gå som på torsdagen och bli bättre. Så jag bet ihop och slängde ihop en sats muffins och en pastasallad, och begav mig in till stan. Det blev lite bättre, men efter tre timmar kände jag att jag behövde åka hem. Och det var rätt beslut. Jag blev så sjuk att jag bara ville dö. Lite extra mycket.

Jag vet att jag kan ha blivit matförgiftad av något. Men jag vet bara inte vad. Om det var middagen så borde jag ha blivit sjuk tidigare tycker jag. Själv tror jag att det är psykiskt påverkat. För jag har nog rätt svårt att släppa fram all ledsenhet och all ilska, vågar inte riktigt ta tag i det. Men min kropp behöver göra sig av med det på något sätt. Och den hittar vägar att göra sig av med sina bördor.

Efter att jag kommit hem och blivit riktigt sjuk, och trycket släppt var det bara magont kvar, och det lyckades jag faktiskt bota med en alvedon (snäll mot magen enligt reklamen, så jag testade). Och jag somnade gott, och vaknade av mig själv halv nio. Och började mitt nya, hälsosammare och mindre stressade liv. Så jag kan låta min kropp och mitt sinne läka i lugn och ro.

Det jag känner att jag vill komma bort ifrån är:
- För många sena kvällar
- Frukost vid datorn/på jobbet/på språng/ingen alls
- För mycket fet och i allmänhet onyttig mat
- För mycket mat vid varje måltid
- För mycket oreda i min lägenhet och i mitt liv i stort

Så idag har jag ätit frukost i solen på balkongen läsandes en bok. Och frukosten åt jag ganska direkt efter att jag stigit upp (inte efter att ha suttit och tomsurfat på datorn i två timmar). Frukosten bestod av en smörgås med leverpastej och körsbärstomater. Det känns bra, det har fått mig att må bra.

Nu ska jag röja lite här hemma, montera ringklocka och smörja kedjan på cykeln och sedan åka in till Kungsträdgården för att smaka på Stockholm. Om inte min mage tycker annorlunda. Jag hoppas inte det.

Kommentarer
Postat av: Peter

Hoppas att du får det bra idag! Det låter sunt att du börja varva ner. Ta den tid du behöver. Och var inte så jäkla duktig hela tiden ;)

2010-06-06 @ 11:27:34
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Ensam duktig flicka

Det går ju lite sådär just nu.

2010-06-09 @ 01:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0