Vänner

Jag har dessutom hunnit ha "Afternoon tea" med mina tjejkompisar idag. Det var någon som sa att det visst var jätteinne. Har jag helt missat. Men det är väl för att det är jag som är trendsättaren.

Det var en jättetrevlig tillställning. Jag hade bjudit in mina vänner och de bekanta som jag vill göra till vänner. Människor från många olika sammanhang. Många kände varandra sedan tidigare och har träffats vid olika tillfällen. Och några var helt nya i min vänkrets. Och min vänkrets är helt otrolig. De släpper in nya människor direkt, de gläds åt nya upplevelser och samvaron blir dynamisk.

I min lilla lägenhet på strax över 40kvm rymdes idag 14 vuxna, två små barn på under året och en hund. Ljudet av röster och barnlek och hundtassar blandades av dofterna från levande ljus, te, scones, cookies och chokladkaka.

En av de närvarande, en av mina nya vänner, utbrast förvånat och imponerat vid ett tillfälle "jag tror inte ens jag KÄNNER 14 tjejer!". Och då hade ändå några av mina närmaste vänner fått lov att tacka nej då de hade andra ärenden. Och ingen av mina manliga bekanta var inbjudna.

Så jag lär inte behöva vara ensam. Och det känns väldigt skönt!

Kommentarer
Postat av: Benu

Härligt att läsa!



Vänner är viktiga i det här skedet av livet och man inser hur beroende man är av dem.



//Benu - benu.blogg.se

2010-01-18 @ 01:29:17
URL: http://benu.blogg.se/
Postat av: jonna

Åh, vad mysigt! :)

2010-01-18 @ 21:40:44
URL: http://attlevaarmeranattoverleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0