Underbara helg

Jag skriver mer sällan nu. Det är nog delvis för att jag inte har lika mycket att skriva men mest för att jag inte riktigt har tid. Mitt liv har liksom rullat igång igen nu. I samband med skilsmässan var det om om allt stannade av. Alla mina livsplaner var bortsopade och jag hade inget. Kalendern var helt tom och mina vänner var nog minst lika chockade som jag.

Men nu börjar jag sakta ta mig upp på fötterna och borsta bort dammet från knäna. Och mina vänner börjar vänja sig vid mitt singel-jag och anpassa sig därefter. Underbart!

Den här helgen har varit helt galen! Möhippa för en jobbarkompis i torsdags, full fart på jobbet i fredags inklusive lunchträff med en vän. Fredagkvällen började lugnt med en tjejträffsmiddag i en förening jag är med i, och middagen övergick sedan till vilt festande. Superkul kväll men shit vad sliten jag var när jag kom hem. Lördagskvällen var vigd åt inflyttningsfest hos en vän och idag har jag verkligen inte gjort många knop. Jag borde ha gått och lagt mig för länge sedan!

Förr hade jag svårt att komma i säng för jag flydde från alla negativa tankar. När jag gick och la mig så kom de smygande, tankarna och ångesten. Men den senaste veckan har jag verkligen njutit av att gå och lägga mig ensam, i lugn och ro. Och kunna ligga och tänka på alla mysiga saker som har hänt och allt roligt jag planerat. Just nu sitter jag och försöker suga ut det sista av söndagen. Ledsen över att helgen snart är slut. Jag längtar redan till nästa helg då jag har roliga saker planerade fredag kväll, lördag dag och lördag kväll. Och på söndag ser jag fram emot att softa!

Min tidigare helgångest känns så avlägsen. Den känns som från ett tidigare liv! Just nu känns det som om jag har flyt! Det är en så härlig känsla!

Kommentarer
Postat av: En dansös dagbok

Roligt att höra!

2010-01-25 @ 11:35:27
URL: http://tutku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0