Svag

Jag känner mig verkligen inte tillräckligt stark för att ta så stora beslut som jag står inför. Jag känner tyngden av beslutet på mina axlar för varje steg jag tar. Det handlar om ett tydligt vägskäl i min karriär, ett slut på den dubbla väg jag gått ett tag. Nu måste jag bestämma mig för vad jag VERKLIGEN vill göra. Och det vet jag inte. Om vägen är rätt vet jag först när jag har gått den. Och för att kunna besluta vilken som är bäst så måste jag gå båda. Men det kan jag inte.

Jag har levt "dubbelliv" förut, och veckopendlat mellan två städer. Då var jag i en stad i veckorna och i en annan stad på helgerna, på helgerna med min fd man. Resultatet blev att man aldrig fick något riktigt liv i någon av städerna, och det tog flera år efter att jag blev helt bofast i en av städerna innan mitt liv kom igång igen. Så jag vet inte om jag vill dela upp mig i två halvor heller.

Men just nu känns det bättre att dela upp mig än att överge allt och börja om. Jag är inte tillräckligt stark för det. Det känns som jag behöver en fastare grund att stå på innan jag tar ett sådant kliv. Å andra sidan kanske det är när grunden är krakelerad som man kan vara lockad att byta.

Just nu vet jag varke ut eller in!

Kommentarer
Postat av: Karin

Måste du bestämma nu direkt? Eller kan du ge dig själv lite tid?

För mig brukar det funka att stanna kvar i den där outhärdliga ovissheten ett tag - bara man står ut så brukar svaret utkristallisera sig. Plötsligt bara vet man.

Lycka till!

2010-01-29 @ 09:21:26
URL: http://karin.mabra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0