Singel och mat

Jag har alltid älskat god mat, och jag gör det fortfarande. När jag köpte min lägenhet så blev jag stormförtjust i att den har ett riktigt och "stort" kök. Tja, iallafall så stort det kan bli om hela lägenheten är på strax över 40kvm. Och jag har faktiskt bakat några gånger, och det händer att jag lagar mat. Men oj vad dålig jag har blivit på att laga mat sedan jag blev singel. Jag är nästan aldrig hemma, och när jag är hemma så orkar jag inte laga något "krångligt". Jag orkar knappt laga något okrångligt. Just nu blir det mycket köttfärs, nachotallrik och chili con carne är favoriterna. Och idag ska jag äta sill och potatis. Överbliven sill från i julas och kokt potatis. Jättegott, men föga fantasifullt. Tyvärr har jag blivit jättedålig på det här med grönsaker också, och frukt. Och jag äter ofta ute, och det gör att viss restaurangmat tyvärr börjar tappa sin charm.

Men å andra sidan så uppskattar jag hemlagat mycket mera nu. Förr tyckte jag inte alls om att laga mat tillsammans med någon eller några kompisar, jag tyckte bara de var i vägen och ville pilla själv. Nu tycker jag att det är jätteroligt, att få göra någon lite mer tidskrävande rätt och få sällskap samtidigt. Allra bäst är det om kompisen bara vill göra sådana tråkiga saker som hacka lök och andra grönsaker och jag kan vara fantasifull och kreativ.

Och jag uppskattar fortfarande RIKTIGT bra restaurangmat! Libanesiskt, afrikanskt, grekiskt, "hemgjorda" hamburgare, goda kötträtter... Jag hoppas att jag längre fram även kommer ta mig tid till att laga mera mat. För jag tycker det är roligt.

Har ni några tips på bra restauranger eller bra och enkel mat man kan laga som singel? Tips och länkar välkomnas!

Kommentarer
Postat av: Blogger

För mig är det precis tvärtom, jag älskar att laga mat, en av mina stora intressen. Då jag gör det vill jag ha mycket folk runt omkring mig, både före under och till middagen, ju fler desto bättre. Läste en För någon vecka sedan var jag hos mitt X föräldrar, plockade då upp en "Allt Om Mat" som jag började bläddra i, det var då det slog mig. Vem fan skall jag laga mat till nu, alla dessa stora middagar som man helt spontant ställt till med, dom kommer inte längre att kunna arrangeras. Det gjorde att jag fick en panik attack och var tvungen att smita ut och ta mig hem. La mig under täcket och red ur stormen. Jag tänker/känner fortfarande likadant, och det gör förbannat ont.



För min del kommer det nog inte att bli någon mat dom veckorna jag inte har mina tjejer, dom övriga blir det väl, pannkakor, blodpudding & fiskpinnar, sådant som jag vet att tjejerna älskar.

2010-02-28 @ 06:00:27
URL: http://inmyhead-blog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0