Nytt förhållande

Jag har pratat ganska mycket om förhållanden med människor jag mött de senaste månaderna. Det kommer sig ganska naturligt att de berättar om sina erfarenheter när jag berättar om mina.

Något som slår mig är hur "dåliga" vissa människor är på att vara singlar. Hur många kastar sig mellan olika förhållanden med bara veckor eller månader emellan. Jag kan verkligen inte förstå det. Det är jättebra om de mår bra av det beteendet, men jag kan ändå inte förstå.

Nu är det ungefär fyra månader sedan jag fick käftsmällen och förstog att mitt äktenskap var på väg ned i rännstenen. Jag har bott själv i ungefär två månader. Och just nu känns det som om jag aldrig kommer orka vara i ett nytt förhållande igen. Samtidigt som det såklart är otroligt jobbigt att vara ensam. Men jag har förstått att ensamhetskänslan finns inuti mig själv. Det är inget som något eller någon på utsidan kan lindra. Jag måste fylla ut den själv. Jag måste flytta ut min fd man från mitt hjärta och fylla det hålet som blir med mig själv. Samtidigt får jag inte fylla det för mycket, för då finns det inte plats för någon annan att flytta in.

Hur jag ska fixa det är mig ett mysterium. Men jag antar att det klarnar så småningom.

Kommentarer
Postat av: Karin

Fina du! Tack för din kommentar på min blogg! Jag hoppas också innerligt att du ska må bättre det kommande året. Jag tror verkligen att du kommer att lyckas, för du är så uppriktig och ärlig med dig själv. Du flyr inte från dina problem eller dina känslor utan vågar möta dem. Det är bland det modigaste en människa kan göra!'

Min erfarenhet är att det tar tid att läka efter en skilsmässa. Så ha tålamod! Det blir bättre, tro mig. Och du är värd att vara lycklig, kom ihåg det!

Kram

/Karin

2010-01-02 @ 12:54:58
URL: http://karin.mabra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0