Män och kvinnor som singlar

I dagens samhälle ser vi olika på manlig och kvinlig sexualitet. Män upplevs vara de som tar för sig och de som har och vill ha mycket sex. Både i en relation och som singlar. Det ses som självklart att en manlig singel lever glada livet och raggar ONS på krogen. Medan kvinor kan leva sexlöst i flera år utan att lida av det. Kanske har de en liten rabbit under madrassen men inte ens det pratas det om.

När man kommer ut på singelmarknaden ändras synen på singlars sexliv ganska radikalt. Man börjar förstå hur mkt sex folk faktiskt har, trots att de är singlar. Och man börjar förstå vart den egentliga sexuella makten ligger. Den ligger hos kvinnan.

Som singel och kvinna kan man få i princip hur mycket sex som hellst, om man ser något så när vettig ut och inte är rädd för att ta för sig. Som singel och kvinna kan man få hur mycket uppmärksamhet som hellst, bara man befinner sig på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Kvinnor vill bli bekräftade, män vill också bli bekräftade. Kvinnor vill bli bekräftade av män, och män vill få bekräftelse på att kvinnan känner sig bekräftad - då känner de sig bekräftade.

Jag har reggat mig på en kontaktsite, ingen nämnd här. Jag är inte ute efter en kärleksrelation, men jag vill ju heller inte leva i celibat hela 2010. Och utifrån den uppmärksamhet jag får där så skulle jag kunna byta sexpartner som andra byter kalsonger. Vilket jag ju inte är ute efter. Men det är först nu jag förstår hur svårt män faktiskt har det, hur tufft det är för dem att få tag på en kvinna (som inte vill gifta sig med dem och föda deras barn). Först nu förstår jag vilken makt vi kvinnor har över männen, och varför kvinlig sexualitet har banlysts i århundraden.

Just nu tycker jag mer synd om singlar som är män än vi som är kvinnor. Just nu känns det som om trumf ligger hos oss.


Kommentarer
Postat av: Benu

Hej,



Det är helt sant som du skriver. I alla fall baserat på mina egna erfarenheter som man.



Bra skriven blogg. Jag är i precis samma situation som du är men där det istället var min dåvarande fru som lämnade mig för en kompis till oss. Det svåraste för mig just nu är att hitta sig själv och även om man har en bunt teorier och verktyg med sig så är det ändå väldigt jobbigt att omsätta det i praktiken.



Till skillnad från dig så verkar min bekantskapskrets snarare gänga sig vilket är kul för dem men färre som har tid att fylla ut min ensamhet.



Kram

Benu - benu.blogg.se

2010-01-16 @ 12:34:43
URL: http://benu.blogg.se/
Postat av: Peter

Du har så rätt så rätt! När jag förde resonemanget med min syrra blev hon skitsur och vägrade erkänna att det var så :-)



Men herrejesses vad enklare det hade varit att vara tjej och singel - i alla fall när det kommer till den biten...

2010-03-16 @ 13:07:55
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0