Livet börjar ta form

Mitt sovrum börjar bli riktigt mysigt nu. Det blev inte lampan jag länkade till förut, utan en mer "molnlik". Siri taklampa heter den. Jag har också köpt ett sandfärgat överkast och vita blanka gardiner till sovrummet. Nu återstår några stora vita prydnadskuddar och ett nattuksbord. Och en ny vit rullgardin (jag har fortfarande kvar gamla ägarens fula, skitiga blåa rullgardin... ful men funktionell).

I vardagsrummet är det massor mer som saknas för att jag ska vara nöjd och tycka det är mysigt. Egentligen kanske vardagsrummet är viktigare än sovrummet att få ordning på, men det är skönt att kunna få ett rum helt klart - det är nog det som driver mig med just sovrummet. Där är slutet nära.

Jag börjar få en bild av hur jag vill inreda. Jag har aldrig riktigt känt mig bekväm med att ha det minimalistiskt och modernt hemma hos mig, även om jag älskar det hos andra. Jag ska eftersträva en luftighet i min lägenhet, försöka ha få saker och rätt saker. Det ska gå mycket i vitt men med inslag av trä och metall. Jag vill gärna ha ett sofford i metall - funderar på det här från R.O.O.M. (om de fortfarande har det när de öppnar igen i mars... *suck*). Jag tänker mig att min lägenhet ska ha svaga inslag av orienten och svaga inslag av romantik. Men bara ytterst svagt, som brytning till det stilrena. Exakt hur måste jag klura vidare på. Idéer mottages tacksamt!

Nu är det sovdags efter en dag av tvättande (varför tvättar jag inte oftare??), gardinuppläggande och packande. Jag ska tillbringa helgen hos en kompis på annan ort. Jag hoppas jag har något kul att berätta när jag är tillbaka.

Kommentarer
Postat av: En dansös dagbok

Jag har mkt orientalisk inredning i min blogg =)

2010-01-08 @ 12:31:44
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: en i samma sits

Har läst hela din blogg och ville bara visa att du inte är ensam i detta. Jag känner igen mig själv alldeles för mycket i din berättelse. Var glad att du har vänner och bekanta som du kan ta till när dagarna känns jobbigt långa, använd dig av dom, ring dom och hitta på saker. Det blir ensamt när man inte har några vänner nära. Lita på mig!

Keep your head up high!

2010-01-10 @ 21:26:18
Postat av: Ensam duktig flicka

En dansös dagbok - undrar om jag inte omedvetet fått inspiration från din blogg, gillar den och bilderna du lägger upp där.



En i samma sits - Tråkigt att höra att du är i samma sits, och att du ska behöva uppleva samma situation som mig. Jag hoppas att du också har vänner och bekanta som du kan anförtro dig åt. Och att du också kan inse att alla är värdefulla som de är, utan att någon annan behöver "godkänna" en. Berätta gärna hur det går för dig.

2010-01-10 @ 23:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0