Lite gladare - på riktigt?

Det är inte alltid så lätt att självdiagnostisera sig själv, vare sig det gäller fysisk eller psykisk hälsa. Iallafall litar man inte alltid helt på sig själv. Detta trotts att det allra säkraste sättet, tydligen, för att förutsäga livslängd och framtida hälsa är att helt enkelt låta individen själv skatta sin hälsa. Skattas den som dålig - ja då kommer individen troligtvis bli sjuk eller dö i förtid, skattas den som bra kommer personen troligvis leva långt och lyckligt. Enligt statistiken.

Jag var ut och åt middag men två fd arbetskollegor och nuvarande vänner, som jag träffar aldeles för sällan, igår. Den ena av dem är otroligt ärlig och rättfram, en egenskap som jag också har och som vi uppskattar mycket hos varandra. Han sa en så fin sak. Han sa att "De ser mycket gladare ut HÄR (pekar på området mellan näsan och hårfästet) nu än sist vi träffades (i slutet av november). Och det stämmer nog, för jag känner mig gladare i hjärtat och sinnet. Ännu ska jag inte säga att jag är tillbaka på lycklig, men jag känner att det finns goda förutsättningar för att åter igen hamna på "lycklig" som normaltillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0