Jag har nog ändå ganska tur

Trots allt som har hänt så känner jag mig lyckligt lottat. Inte för att jag blivit lämnad, det vet jag inte om jag någonsin kommer vara tacksam för. Men för att jag trots den stora försluten har det ganska bra. Jag hittade en mysig lägenhet som jag trivs jättebra i och som är precis lagom stor för lilla mig. Jag har fantastiska vänner som vill umgås med mig, även om de kanske inte alltid kan umgås när jag vill umgås eller vill göra samma saker som jag. Och jag har nya människor som gärna blir vän med mig. Jag har lyckats bli stabilare i mig själv och kan göra bra saker för andra människor, och jag har hittat nya sidor hos mig själv som jag försöker utveckla.

En rolig sak som jag märkt av nu när det nya året har infallit. Det är att mina förr så inbundna parkompisar, framförallt de med barn, nästan börjar bli lite avis på mitt singelliv. Inte på att jag inte har någon man, men på mina restaurangbesök och mitt drinkdrickande. Så de har börjat boka upp drinkande med mig och fixar barnvakt eller lämnar gubbarna hemma med barnen. Kul att man kan få ge andra lite lyx ibland.

Nu ska jag försöka gå och sova, och vara i säng FÖRE elva ikväll. Det har nog nästan aldrig hänt sedan jag flyttade. Och jag ska somna med lyckliga tankar.

Kommentarer
Postat av: Erica

Svar: Ja, man gör ju det ibland. Hatar att jag börjar bli sjuk, allting känns så dumt och trist och jobbigt då.



Hur står det till själv förresten? :)



Kram

2010-01-19 @ 09:38:11
URL: http://sagolikaerica.devote.se
Postat av: Fruns Hemligheter

Heja dig! :) Skönt att höra att du mår bättre!!

2010-01-19 @ 21:15:13
URL: http://frunshemligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0