Händelserik och lyxig helg

Jag har haft en bra helg, en riktigt lyxig helg. Det är kul att helgerna åter igen börjar kännas lustfyllda och att jag kan fylla dem med roliga saker på egen hand.

Fredagen spenderades med god middag och därefter champagnedrink i en väldigt lyxig hotellbar, lördagen spenderade jag med att hjälpa en äldre vän att packa upp flyttkartonger. Som tack för hjälpen bjöd hon och hennes man mig på trerätters lunch med vin. Och lördagskvällen spenderades tillsammans med en vän jag umgåtts nära med tidigare, men som jag inte träffat på massor med år. God mat och goda drinkar, och en massa prat om allt mellan himmel och jord. Och idag har jag mest tagit det lungt, eller det var iallafall planen. Men en kompis ringde och frågade om jag ville med på loppis. Och man är ju inte den som är den när man är oplanerad. Så det blev loppis och fika idag istället för att fixa med lägenheten.

Min lägenhet börjar bli lite eftersatt, rörig och dammig. Det är lite tråkigt, jag önskar att jag hade en snygg, fin och ren lägenhet. Men det är den duktiga flickan i mig som pratar. Hon som ställer så höga krav på mig. Om jag hellre vill spendera min tid med andra saker än städning, då ska jag göra det. Så länge lägenheten är bobar och jag mår bra så räcker det. Men oavsett så måste jag städa snart! Och spara lite pengar... det är dyrt att leva lyxliv om helgerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0