Guldet blev till sand

Sedan det nya året startat har jag fått veta att två ytterligare par i bekantskapskretsen ska skilja sig eller separera. Ett av paren hade jag på känn redan i somras att de hade fnurr på tråden, men det andra paret har jag alltid upplevt som tryggt och stabilt. De har varit tillsammans i nästan 15 år och har två barn tillsammans.

Det innebär att i min bekantskapskrets, inklusvie mig, så har 5 par skiljt sig sedan i september när mitt kaos började. Som min kompis, en av de som skiljt sig, sa: "2009 var ett jävla skitår". Och det varkar inte som om 2010 blir så mycket bättre.

Eller kanske. Det här innebär ju fler singelkompisar till mig att göra roliga saker med. Men glädjen av det förtas av den tragedi som jag ändå tycker att separationer och skilsmässor är.

Ta hand om varandra, och se till att 2010 blir det år du vårdar din rellation. Om du vill det. Annars ska 2010 bli det år då du tar steget och blir självständig och lycklig. Valet är ditt, och det blir inte lättare för att tiden går.

Kommentarer
Postat av: Fruns Hemligheter

Mycket sant! Väldigt tänkvärda ord må jag säga!

Och som du säger, det finns fler som man ser som "stabila" som det är turbulent under ytan... Många fler än man tror!



Kram på dig!

2010-01-14 @ 23:07:27
URL: http://frunshemligheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0