För lite sömn och för mycket alkohol

Just nu känner jag det som att jag är inne i en period med för mycket sömn och för lite alkohol. Inom tidsperioden fredag förra veckan till kommande söndag kommer jag ha druckit alkohol 6 dagar. Fredag och lördag drack jag vin till maten och gick ut och drack drinkar, och två vardagar plus fredag ska jag gå ut och dricka drinkar med olika vänner denna vecka. Och på lördag ska jag gå på restaurang. Jag dricker väl inga väldiga mängder åt gången, igår drack jag två glas vin. Vilket egentligen var ett glas mer än vad jag hade tänkt, men vi hade så trevligt och det var tråkigt att sitta kvar med tomt glas. Och vinet var gott. Men det var inga problem med att lämna sista fjärdedelen. Det känns bra.

                                                     

Sover gör jag också aldeles för lite, och det hänger väl delvis samman med mitt utsvävande barliv. Jag kommer sällan i säng före tolv på vardagsnätter, och oftast först ett. För att gå upp vid sex. Ofta har jag svårt att somna också, ligger vaken en halvtimme och funderar. Trots att jag borde vara utpumpad.

Men trots allt så mår jag ganska bra. Det känns som om livet leker, om än lite för mycket. Just nu längtar jag bara efter att få sitta hemma framför TVn i mysbyxor med popcorn och läsk. Eller kanske städa lite. Och det tolkar jag som ett gott tecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0