Ett fyrverkeri av självförverkligande

På sista tiden har jag känt att jag har flyt, att jag kan klara det oövervinnerliga och att jag kan göra precis vad jag vill och lyckas med det. Jag har känt mig stabil och stark och törstar efter nya upplevelser och nya utmaningar. Jag känner mig som ett fyrverkeri av självförverkliganden, ingenting håller mig tillbaka just nu. Ingen håller mig tillbaka.

Samtidigt är jag lite rädd för all den nya kraften som byggs upp inom mig. Jag är rädd att bränna min omgivning av gnistorna som bildas. Utan de människor som står mig närmast är jag ändå ingenting.

Jag är rädd att jag ska bygga upp trycket för mycket inom mig själv och explodera hela jag. J

Jag kan inte bestämma mig för om jag är glad över att slippa bli tillbakahållen, eller om jag ska vara orolig över att ingen tar ned mig på jorden lägre och gör att jag tar det lugnt och hinner andas. Men just nu vill jag inte stanna - jag har för mycket flyt. Och ingen lär hindra mig heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0