Riktad reklam?

Det diskuteras ju mycket om det här med riktad reklam. Att Ica lagrar dina köp och sedan styr vilken reklam de skickar ut till dig. Min kompis som är singelman visade häromdagen upp sina personliga rabatter på Ica. Hans rabatter var på korv, kycklingvingar, senap och chips. En ganska heltäckande beskrivning av hans kosthållning just nu... Själv har jag inte ens vågat öppna min senaste ica-kurir och kollat mina rabatter. Jag hoppas det är lite mer upplyftande.

Samma singelman börjar undra om hela världen vet att han är singel, för nu har han även börjat få mail-spam om dejting och annan "singelreklam".

Själv önskar jag att någon kunde kartlägga mina levnadsvanor lite bättre innan jag får reklam. Mitt allra senaste "spam" kom från siten Familjeliv som jag av någon anledning besöker med jämna mellanrum. Kanske av machosistiska skäl. Äment i mailet var " Vill du prova gratis barnmat?". Nej - verkligen inte! Även om jag kanske skulle få lite mer pengar över till annat. Och erbjudandet innan det - "Supererbjudande från namnnappen.se". Döh? Eller från Gift today - "Uppvakta någon med vackra blommor och god choklad". Det är tur att iallafall Matklubben vet vad jag behöver. Senaste mailet från dem hade ämnet "Godaste bullarna".

Mera kartläggning och mer riktad reklam tack!

Kommentarer
Postat av: Blogger

Eller vad sägs om ingen reklam alls, iofs så har den varit bra då jag bott i huset, perfekt att starta brasan med all reklam man får.



Sedan all den digitala reklamen, den gör mig riktigt stressad, tillslut är allt så nedklottrat att man inte hittar det man sökte i första hand.



/Blogger

2010-02-27 @ 15:43:10
URL: http://inmyhead-blog.blogspot.com/
Postat av: Ensam duktig flicka

Jo, reklam är inte så skoj. Jag tar hellre emot produktupplysningar på saker jag faktiskt ändå tänkt köpa.

2010-02-27 @ 16:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0