Mellandagsmys

Det är alldeles för många mellandagar i år, aldeles för många av dem är vardagar. Jag tog en semesterdag i måndags och jobbar övriga dagar. Jobbar mestadels hemifrån och har redan innan planerat att göra ungefär 6h/dag. Så lite soft blir det ändå.

Tillbaka i storstaden och tillbaka i träningsvanorna efter en vecka med enbart hundpromenader. Tyvärr inte inne i de goda matvanorna ännu. Men jag hoppas att det ska gå att ta sig tillbaka efter nyår.

I tisdags var jag på spinning med en killkompis. Efteråt hade vi tänkt gå och äta någonting tillsammans, eftersom ingen av oss ändå hade ngn att äta middag med eller ngn som lagar maten till oss. Från början var nog tanken att äta något enklare i närheten, men det hela slutade med att vi tog oss till Nytorget och Urban Deli där vi åt charkuterier och jag drack rödvin (han nöjde sig med öl) och åt en efterrätt. Det blev inte jättesent, men rödvin efter spinning har extra bra effekt kan jag säga! Supertrevlig kväll och precis vad jag behövde efter en intensiv julhelg (som för övrigt för min del, som inte dricker öl, varit näst intill alkoholfri), en mysig och lugn kväll med en god vän. Det gör jag gärna om!



Igår var jag och tränade igen, och sedan åt jag Libanesisk middag med några vänner. Det blev väldigt trevligt med jättgod mat och rödvin (igen). Efteråt blev det drinkar på en lyxig bar och i säng kom jag först vid 02. Och idag ska jag jobba. Det går sådär kan jag säga (jag skriver ju ett blogginlägg istället...). Men jag tröstar mig med att det inte är särskilt ofta jag är så här dekadent.



Ikväll blir det lugnt. Jag ska baka och fixa mat till nyårsfesten jag ska på imorgon. Den ser jag mycket fram emot. Kanske bjuder jag över någon att hålla mig sällskap i utbyte mot lite mat och ett glas vin.

Så just nu känner jag mig inte som en särskilt ensam och duktig flicka. Just nu känner jag mig nog bara som, tja som, som en människa. Och det tror jag är bra. Om inte annat är det väldigt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0