Jul

Julen har varit bra, precis som den jul jag skulle vilja ha. Det har varit lagom mkt pyssel, god stämning och alla har hjälpts åt. Inga stora konflikter även fast alla i familjen har temperament och mycket vilja och diskussionerna ibland går heta.

Jag fick flera roliga julklappar. Eftersom varken jag eller bror har egna barn så roar vi oss med att köpa julklappar åt varandra. Min mamma gav mig en massa skönhetsprodukter såsom smink, manikyrsett, fuktkrämer, läppglans osv. Plus långkalsonger och handskar (och kanske ngt mer jag glömt). Jag tror hon tycker det är dags att jag går ut och träffar ngn ny snart :-) .

Av min bror fick jag smycken, igen. Jag fick ett jättefint halsband med matchande örhängen i födelsedagspresent och han blev så glad att jag blev glad att han köpte ett till halsband och en ring till mig i julklapp. Jag har ingen aning om vad det kan ha kostat, men halsbandet såg rätt dyrt ut. Och det var jättefint. Men bäst var ringen, som föreställer en orm i silver. Min bror vet inget om mitt kärleksliv, men killen jag börjat dejta (eller vad vi gör) har 4 st ormar och är väldigt reptilintresserad. Undrans om min bror är synsk eller om han spionerar på mig *smile*.



Generellt har jag och min bror fått en väldigt mycket bättre relation sedan jag blev singel. Min bror har verkligen tagit en "storebrorsroll" och han verkar njuta i fulla drag av att få ha den rollen. Förr hade mitt X en stor roll i mitt liv, och jag tror det hindrade mig från att släppa in andra. Jag behövde liksom ingen annan, inte på samma sätt som nu. Jag tycker det är roligt att ha en storebror som tycker om att vara storebror, och trots att jag tycker jag är en stor flicka och klarar mig själv så är det skönt att luta sig tillbaka och bli omhändertagen. Speciellt när jag ser att det skänker någon annan lycka att ta hand om mig.

Kommentarer
Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Låter som att du haft en fin jul. Kontakten med syskon skulle jag säga är ovärderlig. Jag har så himla bra kontakt med min lillasyster och den vill jag inte vara utan för allt i världen.

2010-12-25 @ 20:33:57
URL: http://alacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0