Bred

De senaste dagarna har jag haft lite allt möjligt för mig. Det är ju semester och ganska många sysslolösa och oplanerade timmar som ska slås ihjäl. Och då finns det också tid att fundera på vad JAG vill göra. Vilket jag tycker är helt underbart spännande, för det här är första semestern som jag kan spendera precis som jag vill, utan att ta hänsyn till en annan människas intressen och vilja.

I lördags var jag ute och dansade på en klubb på Stureplan, Solidaritet heter den. Där spelades bra musik och det fanns en hel del snyggingar att titta på - de flesta var nog egentligen lite för unga, men titta är ju gratis. Jag verkligen njöt av att vara där och svänga mina lurviga på dansgolvet. Att jag startat kvällen hemma hos en god vän med rosé och bubbel gjorde nog också till för mitt humör. Och att jag var där med två roliga människor. Jag hade ett brett och lyckligt leende på läpparna hela kvällen, och jag märkte att människor tittade på mig och började le av att se mig. jag är inte säker på om det var för att jag smittade av mig min glädje, eller om det var för att jag såg så fånig ut med mitt leende. Ibland funderade jag på om de trodde jag gick på knark... "Jag vill ha samma som hon där!". Oavsett så gjorde det mig bara muntrare. Så länge jag gör andra glada så bjuder jag på det.

Två kvällar senare, på måndagen, hade jag bytt ut stureplansstrassen och de små högklackade till jeans, flecetröja och vandrarskor. Och klubben mot en skog. Jag var på nattfjärilsskådning. I fyra timmar stod jag i en mörk skog tillsammans med ett gäng naturnördar och glada amatörer, en kvicksilverlampa och ett stort lakan. Visste du att enbart 5% av fjärilarna i Sverige är dagaktiva? Resterande 95% är nattaktiva. Och nattfjärilar är inte bara grå och trista, de har alla möjliga färger (även om de flesta går i grå-brun-vita nyanser, men även de har vackra mönster på vingarna). Jag skulle nog aldrig kunna bli en biten "skådare", men jag tycker mycket om att göra saker jag inte gjort förut. Och att vara ute i naturen. Och så tycker jag om natten. Så det var en bra kväll som slutade först klockan ett.

Det är kul att upptäcka att jag har en sådan bredd, det känns inte så vanligt. Jag tycker om att hänga på Stureplan och i skogen, superlyx och camping, lugn och action. Jag hoppas verkligen jag kan hitta en livskamrat som är lika hungrig på nya upplevelser. När det väl blir dags. För just nu vill jag fortsätta göra saker som JAG vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0