Semester!

Äntligen har min semester börjat! Och det är SÅ skönt att jag säger äntligen. För att för några veckor sedan hade jag ångest inför semestern. Jag funderade på att ställa in allt. Jag hade ändå inget inbokat eller planerat. Tänk om jag blev sittande på en stol utan något att göra. Det var rena mardrömmen.

Men så har det inte blivit. Hittills.

Semestern började superbra. Jag jobbade halvdag på tisdagen och tog mig sedan ut till Stavsnäs så jag var där vid tre. Där hämtades jag upp av min båtkompis, som gjorde ett "kompisbyte". Dvs kompisen som varit ute första delen av turen skulle in och gå på Pride, så då kom jag ut och tog över hopp-i-land-kalle-rollen. Inte alls mig emot.

Vädret för de kommande dagarna var väldigt osäkert, och det blåste väldigt mycket. Så vi bestämde oss för att hitta en så ombonad vik som möjligt att förtöja i, med bastu... Vilket begränsar urvalet. Till slut bestämde vi oss för Lökholmen utanför Sandhamn. En riktigt lyxig gästhamn med alla faciliteter. Nästan lite för lyxigt, jag gillar att ligga i ensliga naturhamnar. Men nu så var det skönt med bekvämligheten. Från början trodde vi att vi bara skulle kunna stanna en dag, för det verkade bli rusk dagen efter. Men även onsdagen blev kanonfin, så vi stannade ytterligare en natt. Besök i Sandhamn med rosévin på utservering ena kvällen, och bastubad med dopp i havet den andra. Helt underbart mysigt!

I fredags besökte jag Pridefestivalen i Kulturhuset och gick ut med några kompisar. I lördags tittade jag och två av mina närmaste och roligaste kompisar på Prideparaden, och sedan gick jag ut med en fd kollega som var på besök från USA. Och idag är jag helt slut. Jättetrött! Och längtar efter att få sitta på en pall och ta det lugnt. I morgon ska jag sova riktigt länge, handla, baka kanelbullar och laga mat till en kompis som kommer över på middag. Sedan är resten av de kommande två veckorna oplanerade. Eller iallafall ganska. En preliminär plan på skärgårdsvistelse finns, och ett besök hos mina föräldrar. Och en dag på Eskilstuna zoo med en kompis och hennes barn. Och så hoppas jag det blir badväder någon dag. Så den kommer nog gå ganska snabbt den här semestern.

Och jag har inte dejtat så mycket mer sedan sist. Inget värt att berätta om iallafall. Men jag fortsätter rapportera om det händer något mer.

Kommentarer
Postat av: Anguin

Gött med semester! Min semester består av en veckas komp - och den börjar nästa vecka! Yay!

2010-08-02 @ 08:43:21
URL: http://www.anguin.wordpress.com
Postat av: Ensam duktig flicka

Hoppas du hade en bra vecka!

2010-08-16 @ 22:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0