Sååå jobbigt!

Jag såg honom inte. Jag tror inte han var där, jag tror inte att han sprang. Tyvärr tror jag att han motionerar aldeles för lite nu för tiden. Undrans om han har gått upp i vikt.

Gah att jag ens FUNDERAR på sådant. För det borde kvitta. Det är ju inte direkt så att det påverkar mig på något sätt. Om han blir fet och flintis. Fast det skulle vara lite trist, vet att han skulle hata det. Fast, borde jag egentligen ens bry mig om det? Vet inte. Men hur konstigt det än är så gör jag det.

Just nu går det lite upp och ned, som vågrörelser. Den senaste tiden har jag varken varit jätteglad eller jätteledsen, utan i ett mellanläge där jag ibland tänker på honom och saker som har med honom och göra - och då blir jag lite deppig. Och ibland tänker jag på roliga saker, och då blir jag lite gladare.

Som ni märker så överlevde jag midnattsloppet. Med tanke på vad som faktiskt hände så känns den formuleringen inte så väl vald. men jag låter den stå kvar ändå. Det var otroligt jobbigt att springa, och jag fick den sämsta tiden jag någonsin fått på en mil. Jag fick lov att gå vid flera tillfällen, och det har aldrig hänt förut. Jag brukar iallafall kunna hålla mig småjoggandes. Med undantag för backen upp mot Sofia kyrka. Mitt mål är att orka springa den någon gång - kanske nästa år. Men jag sprang iaf nästan ända upp. Men efter det var jag helt knäckt.

Var det någon mer som sprang? Hur gick det för er?

Vid midnattsloppet fick jag verkligen upp ögonen för hur dålig form jag är i. Dels för att jag inte orkade bita ihop och ta mig runt, och dels för att tröjan i storlek L satt tight över magen. Jag som alltid haft en så platt och fin mage börjar få putmage! Ungefär så här kände jag mig i tröjan:



Så nu ska det bli ordning på torpet. Idag var jag och tränade, ringde och bokade tid med en personlig tränare nästa vecka och har lagat 20 matlådor ikväll. Slut på skräpmat och onödiga kalorier! Jag tror även jag ska göra ett uppehåll med alkohol, tror jag ska hålla upp till september är slut. Frågan är bara om jag ska börja imorgon, eller i övermorgon...

Kommentarer
Postat av: Anguin

Jamen om magen ser så söt ut så måste du ju vara fin :D

2010-08-17 @ 07:50:29
URL: http://www.anguin.wordpress.com
Postat av: Ensam duktig flicka

Ja, jag är väldigt söt. Men magen passar mig inte. Och jag tycker inte om att vara i så dålig fysisk form i övrigt, vill orka mera. Jag vill bli en söt och lite mer tränad flodhäst :-) .

2010-08-18 @ 12:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0