Jag gillar att vara singel!

Semestern är igång för fullt, första semestern som jag stannar i stan. Och det är helt underbart. Det är som lördag hela veckan, trots att jag inte dricker alkohol varje dag - det är inte sådan lördag. Jag vet inte om det är skrämmande eller lugnande att säga att min alkoholkonsumtion är ungefär likartad på semestern som när jag jobbar. Det blir iallafall ett par dagar varje vecka utan minsta promille.

Jag försöker låta bli att planera så mycket, utan gör det jag känner för. Hittills har det blivit väldigt bra dagar. I tisdags gick jag och tränade ett lunchpass på gymet, åt sen lunch med en vän, gick till en annan vän och drack rosé på balkongen, åt middag med lunchvännen och drack sedan drinkar på två olika ställen med ett litet kompisgäng. Kvällen blev helt galen, slutade sent och i onsdags var jag bakis. Bakis på en onsdag. Jag blir sällan bakis, och det är väl bara på semestern man kan bli det mitt i veckan.

Torsdagen var lite tvärt om. Oplanerad på dagen, och jättefint väder. Så jag tog en cykeltur i området där jag bor och badade på en av badplatserna i närheten. Sedan åkte jag till några vänner utanför stan och var hos dem ett dygn. Badade från deras brygga i Mälaren, åt grillat och lekte med deras barn. Och massa annat trevligt.

Just nu älskar jag verkligen att vara singel. Jag har precis allt jag behöver. Utan några förpliktelser eller skyldigheter, utöver dem jag tar på mig själv. För lite sådant behöver jag också för att må bra. Jag väljer att inte skriva om allt här i bloggen, även om det säkert skulle få läsarsiffrorna att skjuta i höjden. Men jag vill inte lägga upp den delen av mitt liv på nätet. Men jag kan säga till er singelkvinnor där ute att ni ska ta för er - använd magkänslan, var kräsna och fundera över vad det är NI vill uppleva och göra. Nu när ni kan bestämma själva och inte behöver ta hänsyn till någon annan. För när det gäller Det så är det verkligen kvinnornas marknad där ute.

Bara tanken på att hamna i en relation får mig att bli lite rädd. För just nu känns det som att jag skulle förlora så mycket om jag gjorde det. Just nu är jag jättenöjd med att vara singel. Och det känns väldigt bra att känna så. Jag tror att jag har kommit en bra bit på vägen mot dit jag vill vara. Men det finns fortfarande många människor i min omgivning som gör att jag känner så. Utan dem så skulle jag inte alls känna som jag gör. Framförallt finns det en person där ute som betyder extra mycket för mig. Du vet vem du är. Tack för att ni finns!

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag trivs också oerhört bra just nu med att vara singel! Och precis som du så har jag kommit underfund med att gå efter min magkänsla, och njuter av att göra det JAG vill, NÄR jag vill det. Det är här och nu som gäller! Det är en av få gånger (kanske.. om man inte är singel resten av livet) som man har möjlighet att göra det dessutom!

2010-08-08 @ 21:52:52
URL: http://trohopp.wordpress.com
Postat av: Ensam duktig flicka

Kul att läsa någon som tänker likadant!

2010-08-16 @ 22:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0