Avslut?

Nu har jag gjort det. Det jag tänkt på så länge men inte vågat/orkat göra. Jag har skickat ett mail och bett om avslut.

Jag skrev att jag inte ville att han skulle CC:a mig på mail vi fått gemensamt.

Jag skrev att han skulle ta bort mig från sin "kompislista" i den gemensamma virituella träningsdagboken vi  båda använder.

Jag skrev att han skulle göra ett bodelningsdokument och skicka till mig för underskrift, som jag sedan kunde skicka till hans föräldrar eller syster. Vi har inte gjort någon sådan än.

Och så skrev jag att han skulle ta de saker han ville ha ur den "minneslåda" vi inte orkade titta i och dela upp vid separationen. Och sedan skicka resten i paket med posten. Och så avslutade jag med frasen "för det är ändå det enda jag har kvar av mina drömmar".

Nu mår jag skit. Riktigt skit. Urdåligt. Men jag hoppas ändå att det jag gjort ska få mig att må bättre i längden. Jag är jätterädd för att såra honom, samtidigt som jag vill krossa honom som en insekt. Det är otroligt jobbigt att gå runt med dessa dubbla känslor.

Jag tror jag gör som jag brukar, stänger in dem i garderoben.

Kommentarer
Postat av: Anguin

Hårda bud - men det måste göras. Det är bättre det än att äcklas lite varje gång man ser det där namnet på FB eller får CC av ett mejl. För man vet ju liksom...



Gör't! Jag håller på dig!

2010-08-26 @ 07:40:54
URL: http://www.anguin.wordpress.com
Postat av: Johanna

Hej, jag hittade din blogg när jag var på jakt efter tjejer till ett reportage i SOLO. Jag tror du skulle passa perfekt i en artikel jag jobbar på. Hör gärna av dig till mig på mejladressen jag skickade så berättar jag mer om vad det gäller!

Jag hoppas du hör av dig.

/Johanna, reporter på SOLO

2010-08-26 @ 17:10:45
URL: http://solomag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0