Ytterligare en ny andning

Idag är jag inne i en ny andning. Andra andningen heter det ju, men den har jag passerat för länge sedan och tappat räkningen på vilken jag är inne i.

Sol, frisk luft och en ny tillfällig målbild fick mig på fötter igen. För att koppla till mitt inlägg igår så känns det som om jag kört ett hårt spinningpass och all luft har varit på väg att gå ur mig. Och så plötsligt är det någon som slår på fläkten precis där jag sitter. Den kalla luften kyler ned mitt överhettade system och får mig att tänka klarare, får mig att ta kontrollen igen och orka fortsätta trampa. Och det käns inte heller lika jobbigt, trots att jag håller samma intensitet. Så känns det nu.

Jag har spenderat dagen på Ikea. Pga att jag fick frukostsällskap så lyckades jag inte hänga på låset. Men jag var iallafall på plats före 11. Och det var inte alls så farligt många människor som jag var rädd för. Många var nog på landet och påtade i trädgården idag. Vackert vårväder går före löning i Sverige. Men det är nog också det enda som hindrar oss från att göra av med pengar direkt efter lön.

Jag lyckades handla upp nästan 5 000:-, hiskeligt mycket pengar! Och då fegade jag ändå och tog vita skåpdörrar och lådfronter till min Beståbokhylla istället för högglans vitt, och på 2 skåpdörrar och 2 lådfronter sparade jag nästan en tusenlapp. Tror inte jag hade uppskattat skillnaden till det priset.

Lämnade alla varorna i hemkörningen, och den charmiga killen där lyckades klämma in mig i transporten som levererade mellan 14 och 18, trots att klockan var tjugo i två när jag lämnade varorna. Så nu sitter jag och väntar, och håller tummarna för att sakerna ska vara hela när de kommer fram.

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vad spännande! hoppas alla sakerna var fina och hela när de kom fram. Det är som julafton när de kommer med leveransen, fastän man vet precis vad man ska få. Jag älskar att handla på Ikea, det är väldigt länge sedan nu, men jag hade faktiskt planerat att åka dit i morgon! Fast jag ska bara handla småsaker, servetter och glas och sådant. Men det är kul det med.

Trevlig helg!

2010-04-24 @ 20:48:37
URL: http://karin.mabra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0