Upptäcker saker om mig själv

Igår var en trevlig dag. Jag börjar få "mindre" att göra på jobbet (mer en normal arbetsbelastning nu) vilket är skönt, och kvällens planerade springtur med en killkompis blev istället en AW promenad med efterföljande middag med två killkompisar. Mycket trevligt.

Igår uppmärksammade jag också lite nygamla fakta om mig själv:

- Jag tål fortfarande väldigt lite alkohol, eller så har jag en förvrängd bild av hur mycket alkohol man ska "tåla". Två glas vin gjorde mig väldigt onykter, och det kändes verkligen som om det var mitt absoluta max just då. Bra att vara billig i drift vad gäller mängd, tyvärr så tar jag ut det i andra änden då jag hellst dricker finare och dyrare viner...

- Jag börjar faktiskt få förföljelsemani eller vad man ska kalla det. Cynisk kanske, eller misstänksam. Fick en lapp i brevlådan om att alla cyklar i cykelförrådet ska märkas upp före städdagen i maj. Hur då märkas upp?!? Så jag gick helt sonika ned och satte en stor lapp på pakethållaren om att cykeln var min. Och fick genast tvångstankar om att någon skulle ta bort lappen från min pakethållare med flit, och att min cykel då skulle slängas i containern. Jag fick verkligen kämpa med att släppa den tanken, och jag har ALDRIG tidigare haft några som hellst tendenser att misstänka att folk skulle vilja mig illa på det sättet. Trist att jag blivit sådan nu!

- Jag tycker om att umgås med män/killar, framförallt två killar samtidigt. Tycker om när samtalen blir lite små"grabbiga" och jag bara kan sitta bredvid och lyssna. Om det är intressanta människor med någotsånär lika intressen och värderingar som jag. Och att samtalet oftast handlar om saker jag kan vara delaktig i att diskutera. Men igår så flöt samtalet ibland över till båtar eller bilar, ämnen som jag inte har mycket att tillägga i. Och då kunde jag bara sitta tyst och lyssna, utan att behöva känna att jag måste vara delaktig i diskussionen. Det tycker jag är skönt.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad mysigt det låter, promenera och umgås med två killkompisar så där! Jag tycker också mycket om att umgås med killar, det brukar bli så lättsamt och otvunget.

Kram!

2010-04-29 @ 21:26:00
URL: http://karin.mabra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0