Sex månader senare

Sex månader har gått sedan den första förvirrade veckan som singel på riktigt. Mycket vatten har flutit under broarna och många tårar har gråtits. Många hårda ord har tänkts och sedan svalts, och mycket ångest och förtvivlan har flutit genom mina ådror.

När jag ser tillbaka så känner jag att jag ändå har kommit vidare. På något sätt. Kanska inte så värst långt som jag skulle önskat. Men chocken har iallafall släppt. Mitt nya liv börjar kännas verkligt, handfast och något att ta på. Det är inte längre enbart en suddig mardröm. Men den insikten är också hård, viss tröst ger ändå chocken. Jag har accepterat att jag har ett nytt liv, men jag har ännu inte börjat tycka att det är bra - och ännu mindre tycka att det är bättre än det gamla.

Jag vet inte vad jag vill med mitt nya liv, jag vet inte vart jag ska styra kosan. Och jag är inte helt nöjd med att befinna mig där jag är. Det är lite jobbigt.

Ikväll är det Valborg och jag har inga planer. Jag har ännu inte bestämt om det är ett problem eller inte. För jag orkar egentligen inte göra några planer, och i morgon ska jag på inflyttningsfest som jag vill vara pigg och glad på. Och jag har inte varit hemma mycket om kvällarna i veckan, mina Beståpaket från Ikea ligger fortfarande ouppackade, deklarationen oifylld, jag har inte tvättat sedan före påsk (det börjar bli lääänge sedan) och min lägenhet skulle behöva lite städning. Så det är ju inte direkt så att jag behöver känna mig sysslolös. Frågan är om man vill göra dessa saker just på Valborg. Men det är väl en dag som precis alla andra i mitt liv just nu, antingen lite bättre eller lite sämre. Jag har inte ännu bestämt vilken kategori den här dagen hamnar i.

I morgon har mitt X varit sambo med sin nya i exakt sex månader. Jag undrar om de kommer fira halvårsdag. Jag undrar HUR de kommer fira. Och jag undrar om det är ifrån imorgon de räknar sig som ett par. Eller räknar de dagarna från den dagen JAG flyttade ut, vilket var för sex månader sedan i lördags. Eller räknar de från någon annan dag långt tidigare?

Jag är SÅ sugen på att skriva ett meddelande på mitt X "vägg" på Facebook och gratulera på 6-månadersdagen, med ett "blygt" tillägg att jag ju inte vet om jag är för sent ute, de kanske firade ett tidigare datum. Sedan vill jag göra ett tillägg om att han borde uppdatera sitt förhållandestatus i sin Facebookprofil. Han är fortfarande reggad som singel där. DET stör mig något så fruktansvärt. Att han inte kan stå för att han flyttat ihop med någon ny inför sina kontakter. Jag undrar hur Hon känner över det.


Kommentarer
Postat av: Jag och mina små

Förstår att du vill skriva på hans vägg. Mycket förståeligt. Ett förslag kan ju vara att ta bort honom som vän på FB, så slipper du bli så påmind om honom. Får ni en bättre relation senare när allt inte gör så ont, går det alltid att lägga till honom igen.



//Linda

2010-05-01 @ 08:56:52
URL: http://www.jagochminasma.wordpress.com
Postat av: Peter

Exakt! Jag av-addade mitt ex så fort jag kunde - då slapp jag se hennes glättiga kommentarer om hur bra hon hade det. Hon blev av någon anledning skitledsen, men jag tror att jag mådde mycket bättre av det.

2010-05-02 @ 22:07:49
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0