På väg upp igen

Idag har varit en jobbig dag, som synes i mitt förra inlägg. Jag är ordentligt förkyld, jag har varit på begravning och funderat mycket på livet, jag har umgåtts med min mor som inte mått så bra och därmed fått omgivningen att må mindre bra tyvärr, och i morgon "firar" jag 6 månader som singel. Så det är kanske inte så konstigt att jag känt mig deppig.

Men nu har jag tagit mig hem till min lägenhet igen. Lagat tacos som i olika former börjar bli min favoriträtt. Korkat upp en flaska vin och druckit två glas till middagen. Kollat på CSI och hängt framför TVn, MSN:at med några bra kompisar och börjat planera en shoppingtur på Ikea imorgon (om jag är tillräckligt frisk, vilket jag hoppas).

Jag har helt enkelt gjort som jag brukat, kavlat upp ärmarna och stegat vidare. Kommit in i en ny andning. Jag går vidare och bygger pusslet som kanske någon gång kan bli ett liv som jag gillar. Och jag gör så gott jag kan för att göra resan trevlig.

Kommentarer
Postat av: Peter

Det här fixar du tjejen! Jag har själv varit iväg hela dagen och köpt en massa möbler. Sitter vid nytt och bekvämt skrivbord och så har köpt ett klädskåp och en byrå. Den klassiska tjej-taktiken funkar: med lite make-over känns det genast bättre :D

2010-04-23 @ 21:58:27
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Ensam duktig flicka

Ja, jag hoppas det är så. Jag har varit på väg till Ikea jättelänge men aldrig fått tummen ur. Nu är jag oplanerad så det är bara att passa på. Om inte förkylningen hindrar mig that is. Jag blir iallafall inte gladare av att sitta hemma hela dagen imorgon.



Problemet är väl bara att jag har tummen mitt i handen, så jag lär inte hinna skruva ihop så mycket imorgon. De små sakerna kan jag nog fixa, men de större behöver jag bjuda över ngn/några händiga kompisar och muta med mat och vin :-) .

2010-04-23 @ 22:01:07
Postat av: Mitt i Fågelsången

Nu vet jag ju inte vilket ikea du hänger på men det vore ju en idé att slå våra kloka ihop när det gäller att skruva grejer ;)



Själv måste jag en vända till el tippo först, men sedan ska jag banne mig ha mitt kök. Floppade ju idag.

2010-04-23 @ 22:06:28
URL: http://alacs.blogg.se/
Postat av: Mitt i Fågelsången

Alldeles norr om storstaden bor jag, och huserar normalt på ikea i barkarby. Så även i morgon.

2010-04-23 @ 22:13:47
URL: http://alacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0