Musik

Lyssnar på musik och gråter. Låter sorgen komma fram. Inte på ett desperat, hysteriskt sätt som så många gånger förut. Utan ångest på ett avslappnat och lite befriande sätt.

Bästa gråtmusiken tycker jag är Melissa Horn - Säg ingenting till mig och Långa nätter .

Andra känslofyllda låtar jag tycker om är
Avantasia - Lost in space (alt. version)
Nightwish - sleeping sun
Edguy - Save me

Och lite kaxiga låtar:
Pink - So what
Lasgo - Gone
Green day - Know your enemy

Och kan man annat än le när man hör dessa:
Vonda Shepard - Searchin' my soul
I'm a beliver från Shrek
Beatles - Here comes the sun

Och bara genom att lyssna mig igenom mitt "musikbibliotek" har jag gått från ledsen till arg och kaxig till ett helt ok sinnestillstånd. Jag tror jag ska ta tillvara det och gå och lägga mig. god natt!


Kommentarer
Postat av: Blogger

Mm Melissa Horn, vill bara ta livet av mig då jag hör henne.

Håller med om att hon är vacker, asså utstrålning, men fan hennes texter får mig att leva på gränsen till vad man kan stå u med. Dom är hårda, sanna och farligt äkta.



MAO för jobbiga just nu.



Men håller med hon sjunger förbannat vackert.. ;)



/b

2010-04-24 @ 00:25:49
URL: http://inmyhead-blog.blogspot.com/
Postat av: Peter

Har du lagt upp dem på min göra-slut-spellista på Spotify?

(http://open.spotify.com/user/derhellvisini/playlist/6H3xgj8ZD3EXBo840F4Znp)

2010-04-24 @ 07:29:50
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Ensam duktig flicka

Du hade så tight beskrivning på vilken typ av låtar som skulle ligga där, så jag vågade nog inte lägga in de som verkade falla utanför. Men jag har lagt in några där :-). Men eftersom du frågar så lägger jag in dem, så får du ta bort dem om du tycker att de inte passar.

2010-04-24 @ 14:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0