Det är mycket nu

Igen. Fast inga jättestora saker, mest många små. I nästa vecka åker jag bort tre dagar på konferens - note to self att ta med bärbara datorn och skriva ut konferensprogrammet. Och dubbelkolla tågtiderna.

Tre arbetsdagar försvinner, och tyvärr så försvinner inte arbetsuppgifterna med dem. Så man får ta igen, jobba när man hinner. Ikväll var jag och tränade och gick på krogshow efter jobbet, men har viktiga saker att förbereda inför ett möte imorgon kl. 9 imorgon. Och jag är mer nattmänniska än morgonmänniska, så jag förberedde det näst sista när jag kom hem.

Ett litet tips från en arbetsnarkoman till ev. någon annan där ute. Om du sitter och mailar från jobbmailen vid halv ett på natten, och CC:ar dig själv, bli då inte förvånad när inkorgen plingar till ca 15 minuter senare och berättar att du har mail. Jag har vid två tillfällen råkat ut för detta, och båda gångerna har min reaktion varit "VA?! Vad är det för idiot som sitter och skickar jobbmail vid halv ett på natten?!?" För att någon sekund senare konstatera att den där idioten, det var visst jag...

Snacka om att få perspektiv på tillvaron. Att JAG sitter och mailar vid den tiden ser jag inte som ett dugg konstigt, men SHIT vad konstigt det skulle kännas om man råkade få SVAR strax efter. Då skulle jag tro att personen som svarat haft sömnsvårigheter, inte hade något liv eller var totalt överlastad med arbete.

Livet blir ju inte lättare av att jag sedan sitter och bloggar klockan 1. Det kommer inte bli lätt att gå upp imorgon.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: TyrAnnie

...tips från en annan jobbnarkoman som fått kritik för dessa sena mejl.Lägg mejlet i inkorgen. och tryck på skicka det första du gör när du stiger upp...I alla fall om man är arbetsledare och chef är det lätt andra tar illa upp. och tror att chefen vill att man ska jobba dygnet runt och för att visa det gör det själv.

2010-04-11 @ 10:58:37
URL: http://tyrannie.wordpress.com/
Postat av: JCMAS

Ha ha! Jag gjorde exakt det senast i går kväll... ;) Och det var inte första gången heller...

2010-04-12 @ 16:05:44
URL: http://barajadaforda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0