Storsint?

Idag fyller min fd man år. Han fick ett grattis-sms, innehållandes en kram och en önskan om en bra dag. Det här är en så jobbig moment22 situation. Om jag INTE skickar ngt sms kommer jag gå runt och gräma mig för det hela dagen, för jag fick ju ett när jag fyllde år. Men nu när jag har skickat ett så måste jag gå runt och fundera på om jag verkligen menar det jag skrev. Hoppas jag verkligen att han får en bra födelsedag? Å ena sidan så älskar jag ju honom och vill honom allt gott. Å andra sidan blir jag mer än illamående när jag tänker på vad en "bra" födelsedag i hans nya liv kan innehålla. Födelsedagsmorgonsex med sin nya sambo? Vad har hon köpt till honom i present? Är det hon som lagar hans födelsedagsmiddag nu? Den som jag har fixat (lagat eller planerat restaurangbesök) nästan vare år de senaste 13 åren? Jag vet att han har semester, så kanske har de åkt iväg på romatikweekend? VILL jag verkligen att han ska ha det så bra?

Så kommer mina tankar att vandra nu resten av dagen. Allt tack vare ett litet grattis-sms. *suck*. Att jag skickat det är väl ett av många tecken på att jag fortfarande är kvar i något jag lämnat.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Haha ja det är inte otydligt direkt ;)

2009-12-29 @ 11:21:26
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Karin

Var snäll mot dig själv! Herregud det är ju inte så länge sedan ni separerade om jag har fattat det rätt. Att släppa taget om någon man har levt med och älskat länge är knappast man gör över en vecka, det måste få ta tid. Jag tycker inte alls att det är konstigt att han skramlar runt i dina tankar samma dag som han fyller år.

Men för varje dag som du bearbetar, släpper du taget lite till och kan lämna honom bakom dig på riktigt.

Kram!

/Karin

2009-12-29 @ 21:49:29
URL: http://karin.mabra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0